Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 19 juni 2021

De Poldertuin.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie een lay out laten zien die ik gemaakt heb.
Een lay out met een foto van de Poldertuin in Anna Paulowna. Kleinschalig, maar zo ontzettend mooi. Het lijkt wel de Keukenhof in mini formaat en gelukkig niet erg druk.


De bollenvelden vind ik altijd geweldig om te bekijken. Vorig jaar is het er niet van gekomen om een tochtje bollenvelden te doen, dus wat was ik blij dat ik dit jaar wel heb kunnen genieten van de vele mooie bollenvelden. Aan het einde van zo'n rit door de polder kwamen we uit bij de Poldertuin. Deze tuin is het bezoek waard, hier staat het vol met o.a. allerlei tulpen. Genieten dus.


Voor het maken van deze lay out heb ik aquarelpapier gebruikt. Met distress oxide spray heb ik vlekken op de achtergrond gemaakt.


Om deze vlekken iets af te zwakken en van vorm te veranderen heb ik wat inkt met een stuk papier gedept.


Hier overheen heb ik ricepaper geplakt. Ook heb ik op de achtergrond allerlei stempelafdrukken gezet.


Met structuurpasta, een mask (geomatric square 470.715.113)  en distress inkt heb ik structuur en een patroon op de achtergrond aangebracht.



Omdat ik wat kleur miste op de achtergrond, heb ik ook nog met gele inkt stempelafdrukken gemaakt en gespetterd met aquarelverf.


De stickers en paper art van Dutch Doobadoo zijn erg leuk om op een lay out te gebruiken.

 

  



Net boven de foto zie je nog een klein frame van deze paper art set uitsteken.
Met diverse stansen van Noor en Zo en Elisabeth Craft design heb ik de pagina verder afgemaakt. Uiteindelijk heb ik met zwarte inkt ook nog gespetterd om subtiel wat zwart op de achtergrond terug te laten komen.


De tocht naar de Poldertuin was erg mooi, de Poldertuin was genieten, de moeite waard om een bezoek aan te brengen en nu heb ik deze herinnering vastgelegd op een lay out. Ik ben tevreden.

Leuk dat je weer hier even kwam kijken. Fijne dag verder,
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: