Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 8 juni 2021

Een verjaardagskaart met Versamark.

  Hallo bloglezers.

Deze keer wil ik jullie een slimline verjaardagskaart laten zien.

Voor de achtergrond van deze kaart heb ik een slimline mask van Dutch Doobadoo gebruikt.



Ik heb de slimline mask op papier gelegd en hierna heb ik een blending tool gebruikt om de Versamark op het papier aan te brengen. Hier overheen heb ik kleurloze embossingpoeder gestrooid en dit verhit. Versamark is een kleurloze stempelinktinkt. Daar waar de Versamark en het embossingpoeder op de kaart zitten, zal de Brusho straks niet hechten. Ik heb hierbij niet de gehele kaart bewerkt met de Versamark.


Hierna heb ik meerdere kleuren Brusho poeder (pigmentpoeder) op mijn kaart gestrooid en dit poeder nat gesprayed. Hierdoor loopt het poeder uit. Met een doekje heb ik hierna het poeder dat op de Versamark/embossingpoeder zat weg gepoetst.


Ik heb van die heerlijke dozen met restanten papieren embellishments. Ik heb hier van alles uitgehaald dat qua kleur bij de achtergrond paste.


Met een tekststempel heb ik de achtergrond van de kaart bestempeld. Ik stempel dan uit de losse hand zodat de randen van de stempel minder strak zijn. Rondom het papier heb ik de rand nog wat aangezet met distress inkt.


Uiteindelijk heb ik van al die papieren embellishments maar heel weinig gebruikt. De achtergrond vond ik veel te mooi om vol te gaan plakken. Van een touwtje heb ik een slinger gemaakt.


De achtergrond heb ik op een stuk craft papier geplakt.
Uiteindelijk is het een best wel simpele kaart geworden, maar met zo'n gave achtergrond heb je niet meer nodig. De tekst happy birthday staat binnenin de kaart omdat ik dit mooier uit vond komen.

Dit was weer mijn blogbericht voor vandaag. Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken.
Tot een volgende keer, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: