Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 13 juni 2021

Magical moments.

Hallo hier.

Voor vandaag heb ik een blogbericht geschreven met veel foto's.
Foto's waarbij ik uitleg hoe ik een art journal pagina gemaakt heb nadat ik een heel klein fotootje van een zonnebloem in mijn bewaardoos van foto's vond.
Het blogbericht gaat over de art journal pagina die ik met dit kleine fotootje gemaakt heb.


Kwam ik eindelijk eens een keer een veld vol zonnebloemen tegen tijdens een vakantie,
dreigde het te gaan regenen. Dus die foto met een veld vol zonnebloemen met een
mooie blauwe lucht heb ik nog steeds niet gemaakt.....


Op een vel aquarelpapier heb ik stukjes papier uit diverse boeken geplakt.
Ook heb ik hier washi tape en tissuepaper op geplakt. Met watervaste stempelinkt en een stempel
zijn de blokletters en blokcijfers gezet. De letters CDE en cijfers 89 zijn ook gemaakt met een watervaste stempelinkt, een blending tool en een lettermask van Dutch Doobadoo.
De andere letters zijn ook gemaakt met een mask en watervaste stempelinkt.
Ik heb watervaste stempelinkt gebruikt zodat de inkt niet gaat uitvloeien met de lagen die hier nog overheen gaan komen.




Hier overheen heb ik een slordig aangebracht laagje gesso gedaan.



Met een geel krijtje heb ik de eerste kleur gezet.


Met aquarelverf, een blending tool en mask heb ik de kleur blauw aangebracht.
De groene accenten zijn ook gemaakt met aquarelverf.



Toen de aquarelverf droog was heb ik de zwarte structuurpasta erbij gepakt.
Het middendeel van deze pagina heb ik niet bewerkt omdat hier toch papier overheen gaat komen.





In mijn restenbak vond ik dit stukje papier, dit heb ik samen met wat resten dessin papier als
fotomat gebruikt.


Met stempels heb ik nog wat accenten op het achtergrondvel gezet.


De stickers van Dutch Doobadoo zijn erg leuk om te gebruiken.



Voor deze pagina heb ik meerdere stempelafdrukken uitgeknipt en gebruikt.


Uiteindelijk heb ik verschillende laagjes dessinpapier over de gemaakte achtergrond geplakt....


De verschillende stempelafdrukken heb ik opgeplakt met de Dutch Doobadoo lijm.
Hierbij heb ik niet alles met lijm ingesmeerd, maar alleen in het midden van de vormen zit lijm. Hierdoor blijven de randen van de bloemen, takjes e.d. iets opstaan wat een leuk effect geeft.


En zo is deze pagina dus gemaakt. Dit is een lang blogbericht geworden.
Ik hoop dat jullie nu ook zin krijgen om met mixed media aan de gang te gaan.

Bedankt voor je bezoek hier.
Groeten Hanny.
 

2 opmerkingen:

Ela zei

Wauw, wat een werkje, mooi hoor! Mooi om te zien hoe je dit hebt opgebouwd. En toch springt de kleine foto met de zonnebloem eruit! Groetjes Ela

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is dit !
grtjs,martina