Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 20 juni 2021

Een klein project.

Hallo bloglezers.

Soms glijdt de tijd je zo ontzettend door de vingers. Het is dan fijn om toch even creatief bezig te zijn en een klein project te maken. En dat is wat ik vanochtend gedaan heb. Een heerlijk begin van de dag is beginnen op mijn hobbykamer. Vanochtend heb ik met aquarelverf, Coliro Pearlcolors (goud), een Noor mask en Izink, Frantage, een witte Posca pen en zwarte fijnschrijver heerlijk zitten experimenteren en een kleine art journal pagina gemaakt. 


In eerste instantie wilde ik nog iets met teksten doen op deze pagina, maar eigenlijk vind ik de achtergrond te mooi om er weer iets overheen te gaan plakken.


Om te voorkomen dat het aquarelpapier al te erg zou gaan krullen door het water, heb ik de randen van het papier vast geplakt aan mijn snijmat. Op dit aquarelpapier heb ik 3 cirkels gemaakt met 4 verschillende kleuren aquarelverf en dit hier en daar gecombineerd met goudverf (Coliro).


Toen de verf nog nat was, heb ik zout in de verf gestrooid. Dit zout neemt de water/verf op waardoor je mooie patroontjes in je achtergrond krijgt. Dit zout heb ik een minuut of 10 laten liggen en toen van het papier afgeveegd.


Tussen de cirkels door heb ik met een mask (Noor Scrap stencil strepen) en Izink driehoekjes gemaakt. Sommige driehoekjes heb ik met de aquarelverf wat meer aangezet.


Omdat ik de achtergrond nog te saai vond, heb ik met de Script stempel een paar afdrukken gemaakt.


Ook heb ik met een witte Poscapen, zwarte fineliner en Frantage accenten aangebracht. In eerste instantie had ik de Frantage alleen in de cirkels gebruikt, maar besloot toen om over de gehele pagina Frantage te gebruiken en ben nog met de Coliro verf aan het spatten gegaan.


Dit was weer een heerlijk uurtje ME Time. Mijn dag is weer goed begonnen.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: