Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 6 oktober 2021

Een paar art journal pagina's.

Goedemorgen bloglezers

(of misschien nu jullie dit bericht lezen inmiddels voor jullie nu goedemiddag....)

Omdat ik nog diverse projecten heb liggen voeg ik maar eens wat projecten samen in een blogbericht.


De achtergrond van deze art journal pagina is gemaakt met acrylverf. Hierbij ben ik gewoon aan het smeren gegaan.


De mandala is een stans van Elizabeth Craft Designs. Deze stans heb ik geverfd met dezelfde acrylverf, alleen nu sterk verdund gebruikt. Hier overheen heb ik Distress embossingpoeder gestrooid en vervolgens dit poeder verhit.


Deze keer waren er geen verfspatten, lijntjes of een quote nodig.
Ik vond deze art journal pagina mooi zoals hij nu is.

Maar ik heb nog meer gemaakt:


Dit is een art journal die ik gemaakt heb met een achtergrond die ik nog had liggen.


Voor de achtergrond heb ik graphitint op een acryl stempelblok gesmeerd, dit iets nat gemaakt en hiermee een afdruk gemaakt op het aquarelpapier.


Hier overheen heb ik met inkt de Mask Art Feathers gebruikt.


Het gave insect op deze art journal pagina komt uit de nieuwe chipboard collectie van Pronty (art.nr. 492.010.022). Eerst heb ik het chipboard bewerkt met gesso, hier overheen heb ik watercolors gebruikt en vervolgens heb ik in de nog natte verf verschillende kleuren embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Zo ontstond dit gave resultaat.


Ook voor deze pagina heb ik mijn bakjes met stash er maar weer bij gepakt. De diverse labeltjes van Elizabeth Craft Designs kwamen nu goed van pas. Ook de bruine stans (cinnamon background) bovenaan de pagina is van Elizabeth Craft Designs


Het mooi gekleurde stukje papier rechtsonder op de pagina heeft eindelijk ook een bestemming gevonden.


Het stickertje met de tekst 'escape' komt uit dit stickervel. Zo handig deze tekststickers.

En deze keer waren de spatten met gesso wel nodig om de pagina af te maken.


Dit waren mijn creaties voor vandaag weer.
Leuk dat je hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: