Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 18 oktober 2021

Kerstkaarten in een niet traditionele kleur.

Hallo bloglezers

Het is nooit te vroeg om te beginnen met het maken van kerstkaarten.
En dat heb ik dus gedaan. De eerste 2 kerstkaarten voor dit jaar liggen klaar om verstuurd te worden. Maar met dat versturen wacht ik nog maar even.


Dit zijn de kerstkaarten die ik gemaakt heb.
Deze kaarten heb ik gemaakt m.b.v. een gelli plate en met het kerstpapier van Pronty.


Deze set papier bevat 10 vellen papier 200 grams papier, dubbelzijdig bedrukt.

Uit deze set papier heb ik de volgende vellen gebruikt:


Het witte vel met de sneeuwsterren is het achtergrondvel voor deze kaarten. Uit de andere 2 vellen heb ik de sterren en de boompjes geknipt.

In dit blogbericht leg ik uit hoe ik deze kaarten gemaakt heb.


Op de gelli plate heb ik acrylverf met een brayer uitgerold. Hierbij heb ik niet te lang gerold omdat de verf zich dan te veel gaat mengen.


Vervolgens leg je het papier op de gelli plate en drukt dit papier stevig aan.


Het is iedere keer weer een verrassing wat voor een resultaat je krijgt als je het papier van de gelli plate haalt. Het leuke van dit papier is dat je op de achtergrond de sneeuwsterren blijft zien.


Je kunt ook eerst deze eerste laag verf laten drogen en als deze verf droog is er een laagje witte verf overheen rollen met een brayer en dan de afdruk op papier maken. De uiteindelijke print is dan minder fel.


Op deze foto zie je het verschil, een afdruk met en zonder een wit laagje verf. De linker foto is de print met een wit laagje verf er overheen. Hierdoor wordt de intensiteit van de acrylverf afgezwakt. Op deze afdruk heb ik hierna nog een paar stempelafdrukken van een sneeuwster gemaakt en deze sneeuwster met gouden embossingpoeder bestrooid en dit embossingpoeder verhit.


Voor de linker kaart heb ik uit het vel papier uit deze set de zwarte sterren geknipt en deze op de kaart gebruikt. Het kader en de kerstboompjes zijn met een stans gemaakt.
Voor de rechter kaart heb ik ook weer deze stansen van het kader en de kerstbomen gebruikt. Uit een vel uit deze papierset heb ik de leuke boompjes geknipt. Langs de randen van deze boompjes heb ik wat witte gesso aangebracht. Met wat verschillende uitgeknipte stempelafdrukken heb ik deze kaart verder afgemaakt.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Met dat mooie kerstboomvel met de gekleurde lampjes uit papierset wil ik ook nog een lay out gaan maken. Dus binnenkort zien jullie meer van deze papierset.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: