Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 3 maart 2024

Challenge your limits.

Goedemiddag.

Vandaag laat ik jullie hier zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.
Dit is een art journal pagina waarbij ik diverse materialen uit de Beautiful Butterfly collectie van Pronty gebruikt heb.



De Beautiful Butterfly is weer een uitgebreide collectie die zojuist uitgekomen is en nu in meerdere hobbywinkels verkrijgbaar is.
Op deze art journal pagina zie je een stencil uit deze collectie terug en de grijsboard takjes en bloemen. In dit blogbericht kun je weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op aquarelpapier (225 grams) heb ik met de Distress inkt vlekken gemaakt.
Door met het inktkussen een afdruk te maken op een stukje transparant sheet, hier iets water bij te sprayen en dan hiermee een afdruk op papier te maken ontstaat een mooie achtergrond. Door dit een aantal keren te herhalen krijg je mooie laagjes over elkaar heen. Ik gebruik deze techniek graag. Niet moeilijk en altijd weer een mooi resultaat.


Het stencil heb in een spatdoos op deze achtergrond gelegd.
Hierover heb ik met oxide inkt gesprayed. Door dit in een spatdoos te leggen voorkom ik dat mijn hobbykamer allerlei kleuren begint te krijgen.......


Door het sprayen blijft er inkt op het stencil liggen. Ik heb daarom met het stencil een afdruk op papier gemaakt. Doordat je dit even laat liggen en het stencil aandrukt met een stukje keukenrol ontstaat het motief (positief/negatief) ook aan de andere kant van het papier.


Daarna heb ik met Distress inkt en een blending tool nog een aantal keren het motief van dit stencil op het papier laten terugkomen. Mijn achtergrond was (bijna) klaar.


Som versnijd ik het papier tot 2 naast elkaar liggende planner pagina's, soms maak ik maar 1 enkele pagina. In dit geval besloot ik om weer eens een keer een enkele pagina te maken. Met het papier dat over is maak ik later weer een ander project.
Om de achtergrond nog wat interessanter te maken heb ik met zwarte stempelinkt wat afdrukken op de pagina gemaakt.


De chipboard bloemen inspireerden mij om zelf grotere bloemen te tekenen. Met watercolor heb ik de bloemen blauw geverfd.



Op deze bloem heb ik wat wit embossingpoeder laten vallen en dit poeder verhit. Het effect hiervan vind ik iedere keer weer leuk.


Deze takjes heb ik met Distress Oxide inkt gekleurd en in de natte inkt weer wat embossingpoeder laten vallen en dit verhit.


En als dan de achtergrond voor een pagina en het maken van een aantal elementen af zijn, dan pak ik vaak mijn bak met restjes van embellishments erbij en kijk ik of daar qua kleur iets bij zit wat ik op de pagina goed kan gebruiken. In dit geval was dat een stukje geverfd linnen, wat Dutch Doobadoo paper art stuc tape dat ik blauw gemaakt heb, een blauwe label, zwart/wit touw en een kader waarvan ik een keer eerder de drie rechthoeken die hieruit kwamen gebruikt heb.


Met de bloemen erbij vond ik de pagina nog te kaal. Daarom heb ik er nog een stickertje met een quote bij gepakt (ook van Pronty) en wat losse teksten die in mijn bakje met embellishments lagen. De kleine (stans)labeltjes heb ik gekleurd met Distress inkt en er stempelafdrukken op gemaakt.
Toen dacht ik dat ik de pagina af had, maar kwam er achter dat ik die 2 gave takjes van grijsboard nog niet gebruikt had.......


Dit was mijn bericht weer voor vandaag. Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Hopelijk heb ik je weer enthousiast kunnen maken om zelf ook creatief aan de gang te zijn.

Fijne dag.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: