Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 17 augustus 2024

Happy Harvest.

Goedemorgen.

Er ligt weer een hele mooie nieuwe Dutch Doobadoo collectie in herfstsfeer in de winkels.
Deze collectie is te gebruiken voor het maken van kaarten, het is ook een collectie om te gebruiken in je planner, je kunt ermee scrappen, maar ook bij het art journalen is deze collectie prima te gebruiken.
En dat laatste is wat ik met deze collectie gedaan heb.
Het thema is Happy Harvest. Een collectie met heerlijk warme kleuren. Op deze art journal pagina heb ik de mask uit deze collectie gecombineerd met het papier uit deze nieuwe collectie.


Dit is de art journal pagina die ik gemaakt heb.
In dit blogbericht laat ik je zien hoe ik dat gedaan heb.


Nadat ik een afdruk met een van de masks uit de Happy Harvest collectie gemaakt had, hield ik op mijn glasplaat erg veel restanten over van de oxide inkt die ik hierbij gebruikt had.
Nu had ik mijn glasplaat natuurlijk gewoon schoon kunnen maken, maar ik besloot om op deze inkt een stuk papier te leggen. Dat stuk papier heb ik gebruikt voor mijn pagina.




Dit is dat stuk papier.
Je ziet hier en daar nog een deel van de mask terug, maar door de vele nattigheid had ik ook grote vlekken op mijn papier. Die grote vlekken wilde ik afzwakken.


Daarom heb ik dezelfde gebruikte mask ingesmeerd met witte en oranje stempelinkt, hier een subtiele afdruk op de vlekken mee gemaakt en daarna embossingpoeder over de nog natte stempelinkt gestrooid en dit poeder heb ik vervolgens verhit. Zo ontstonden er wat kleine accenten in de vlekken. Als je op de foto klikt, zie je de foto groter.


Omdat ik de strook papier daarna nog te saai vond, heb ik met weer dezelfde mask en Distress inkt nog wat accenten op het papier aangebracht. Dit was toen het resultaat.


Met het mooie papier uit de papierset heb ik mijn pagina verder afgemaakt.


Bij deze collectie zijn ook erg leuke diecuts verkrijgbaar. Een daarvan zie je ook terug op mijn art journal pagina.


En als je goed kijkt, zie je dat ik op deze art journalpagina met de Distress inkt ook nog aan het spetteren gegaan ben.

Fijne dag vandaag.
Geniet nog even van dit heerlijke zomerse weer.

Groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: