Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 15 augustus 2024

Kaart met een gelli plate achtergrond.

Goedemorgen.

Tijdens mijn demo op de Art Specially in april heb ik laten hoe leuk het is om met alcoholinkt te werken op de gelli plate. Veel van de toen gemaakte achtergrondjes heb ik op de beurs weggegeven, maar ik heb ook een aantal achtergrondjes mee naar huis genomen. En daar is dit er een van.

In eerdere blogberichten heb ik al laten zien hoe ik dit soort achtergronden gemaakt heb.


Bij het maken van deze achtergrond heb ik een kleine rechthoekige gelli plate gebruikt. Omdat de gelli plate iets kleiner is dan het formaat van de kaart heb ik de randen van het papier gekleurd met Distress inkt.
Ik heb hierbij de Dutch Doobadoo mandala Leaves (470.715.622) gebruikt. Dit is al een wat oudere mask, maar nog steeds leuk om te gebruiken.
De kikker is een stempelafdruk die ik gekleurd heb.


Als je een mask gebruikt met alcoholinkt, dan verkleurt hierbij wel je mask (zie foto).
De alcoholinkt spoel je niet zo maar met water van je mask af. Omdat de alcoholinkt niet afgeefft, heb ik er geen probleem mee dat mijn mask er niet meer zoals nieuw uitziet. Mocht je de mask toch schoon willen maken, dan kun je hiervoor o.a. gedenatureerde alcohol gebruiken.

Mocht je nog nooit alcoholinkt op een gelli plate gebruikt hebben en je bent van plan om hiermee eens aan de slag te gaan. Voor mij is deze techniek verslavend en eenmaal bezig, vind ik het lastig om hiermee te stoppen..... Het optillen van het papiertje is iedere keer weer een verrassing. Wat komt er tevoorschijn?

Fijne dag.

Groeten Hanny.