Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 21 augustus 2024

Warm hugs.

Hallo bloglezers.


Het zelf maken van een achtergrond voor een kaart is niet moeilijk.
Met pigmentpoeders, inkt of watercolors op een transparant kun je een afdruk op (aquarel)papier maken.
De achtergrond die dan ontstaat vind ik vrijwel altijd geslaagd.


Over deze achtergrond heen heb ik met een stencil van Pronty (uit de Nostalgia collectie, Herringbone 470.806.057) en Distress inkt nog een motief aangebracht.


Bij een kaart maak ik graag een focal point.
Op deze kaart heb ik voor dat focal point gekozen door o.a. een stempel, een vellum cirkel waarop gestempeld is, een stukje geverfd linnen, een stukje tule en een chipboard label uit de Pronty Under Construction collectie te gebruiken.


Het 2e focal point op deze kaart is de tekst Warm Hugs.
Deze tekst is gemaakt met zwarte structuurpasta en een quotes stencil uit de Pronty Pay it Forward collectie (470.806.039).


Mocht je nog nooit een achtergrond gemaakt hebben m.b.v. afdrukken van een stukje transparant en een kleurmedium, probeer het eens. Het resultaat is mooi.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: