Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 28 september 2019

Bloghop oktober collectie Dutch Doobadoo.

Hallo creatievelingen

Vandaag een bloghop bericht met de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo.
Zoals jullie in deze bloghop kunnen ontdekken is er ook deze maand
weer een gevarieerde collectie uitgebracht.


In de mailing van Dutch Doobadoo hebben jullie misschien
al wel ontdekt wat mijn bijdrage deze keer is.
Ik ben met de Dutch Mask Art aan de gang gegaan
in combinatie met de Dutch Shape Art Circle Eurolock.




Normaal werk ik bij deze Shape Art met een aantal losse lagen die ik op elkaar plak.


Deze keer heb ik nadat mijn achtergrond af was (die gemaakt is met distress inkt),
alle 3 de cirkels van de Shape Art overgenomen en de middelste cirkel
er tussenuit gesneden.
De binnencirkel en de buitenste rand heb ik vervolgens op het paarse cardstock geplakt. 
Hierbij heb ik op de buitenranden wat paarse verf gedaan.


Voor deze bloghop heb ik met dezelfde Shape Art nogmaals een kaart gemaakt.
Alleen heb ik deze keer totaal andere kleuren gebruikt waardoor de kaarten
een compleet andere uitstraling hebben.
En dat wil ik jullie in deze bloghop laten zien.



De blauwe kaart is wel opgebouwd met 3 lagen papier op elkaar.






Voor het maken van de opening in deze Shape Art maak ik altijd gebruik van mijn cirkelpons.
Ik pons de 3 cirkels uit het papier (zie foto).
Hierna snijd ik de tussenstukjes eruit.
De opening die je op deze manier krijgt is zo mooi strak.


Met allerlei soorten labels heb ik de kaart verder afgemaakt.
De ruwe randen papier die je bij deze kaart ziet, zijn ontstaan doordat ik hier
met de schaar langs geragd ben.

Dit was mijn bijdrage voor de bloghop van vandaag.
Voor meer inspiratie kunnen jullie nu doorhoppen naar

Vergeet niet om een bericht hieronder achter te laten als je kans wilt maken op de prijs die er aan deze bloghop verbonden is.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

18 opmerkingen:

Elly zei

Mooie kaarten heb je gemaakt, geeft gelijk een ander zicht als je andere kleuren gebruikt. En deze mask mal vindt ik ook super om te zien, om lekker met te gaan kliederen.
Groetjes Elly

Handmade By Yvonne zei

prachtig met al die kleuren!
mooi gedaan Hanny!
groetjes Yvonne

Bea zei

2 prachtige voorbeeldkaarten Hanny, mooie kleuren...

groetjes Bea.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi Hanny en leuk om de nieuwe mask ook te zien op een kaart! Groetjes Betha

Liesbeth zei

Leuk gedaan hoor Hanny, is een techniek die ik niet vaak gebruik, dus leuk om inspiratie te krijgen door jouw kaartjes.
Gr. Liesbeth

Karen zei

De kaarten zijn prachtig persoonlijk vind ik de blauwe het mooiste

marian zei

Hier zie ik weer een heel andere techniek als bij de andere dames, maar niet minder mooi en wat kun je hier door andere kleuren te gebruiken, ook heel mooie resultaten mee bereiken. Geweldig hoor.
Groetjes van Marian.

Gea zei

Heel creatief bezig.. ik vind het erg leuk gedaan. Zelf doe ik weinig met inkt enzo.. mooi 😍

Elly zei

Wat een mooie techniek heb je gebruikt. Erg mooi ook eens uitproberen

Jannie den Butter zei

Heel knap gedaan Hanny,weer heel wat anders!
Groetjes Jannie

Debby Kuster zei

hele mooie aparte creatie. zou het zelf niet snel maken omdat het mijn ding niet is maar als ik dit zo zie moet ik het misschien toch eens proberen

Jokecreatief zei

Dit is ook al zo'n moooie ma; Leuk met de mask erop verwerkt.

LisannesKaartenhobby zei

Jij kunt toveren met inkt, ik doe het je niet na... Prachtige kaart weer

Hobbygroet Lisanne

Cobie zei

Wat heb je dit leuk gedaan! De blauwe is mijn grote favoriet
Groetjes Cobie

Wilma Huizinga zei

Ah meteen een goede tip meegekregen met due cirkels 🤗. Wat een veelzijdige mal is dit.

Hellen zei

Wat een super mal en wat heb je er iets moois van gemaakt

Aartje zei

Prachtig. En wat mooi om te zien dat een ander kleurgebruik zo'n heel ander resultaat geeft.
Groeten, Aartje

Crea-Mo's Cards & More zei

Wat een leuk mixed media kaartje. Het nieuwe mask stencil vind ik echt gaaf. Liefs Monica