Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 30 september 2019

Kerst komt er weer aan.

Hallo creatievelingen.

De pepernoten liggen al weer in de winkels.
Dat betekent dus hoog tijd om te starten met het maken van kerstkaarten.
Met het Dear Santa papier van Noor! Design en de hierbij passende labelvellen is het
heel gemakkelijk om je kerstkaarten te maken.
Je hoeft niet na te denken. Deze papierlijn is zo ontzettend mooi
dat de kaarten vanzelf ontstaan.




Het rode tekstgedeelte komt uit een achtergrondvel.


Omdat het papier boven en links een beetje "oud" er uitziet en je deze rand rechts niet hebt nadat je het papier gesneden hebt, heb ik deze rechter rand geschuurd met schuurpapier.


Op het tabje dat ik wilde gebruiken op deze kaart, stond een tekst waar ik niets mee kon.
Daarom heb ik uit een vel papier een vogeltje geponst en hier over deze tekst heen geplakt.



Bij de tweede kaart die ik gemaakt heb, heb ik de Card Art Star van Dutch Doobadoo gebruikt.




Op de binnenkant van de ster heb ik deze stans gebruikt:



Met de labelvellen was de andere kant van de kaart snel gemaakt.

En dan heb ik ook nog een derde kaart gemaakt met dit papier en labelvellen:


Ook bij deze kaart is een Card Art van Dutch Doobadoo de basis.
Ik heb hiervoor de Card Art Ticket A5 gebruikt.


De stans van de kerstboompjes van Noor! Design heb ik op de voorkant van deze kaart gebruikt.
Met distress inkt heb ik de boompjes een klein beetje grijs gemaakt.



Met het design papier, labels uit de labelvellen en de leuke Ingle Bells Bow stans
heb ik de kaart verder afgemaakt.


Dit zijn de kaarten die ik gemaakt heb met dit papier.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

Plony zei

Wat een moois is er te zien hier vandaag....Supergave kaartjes met hele mooie spullies. Heel inspirerend....echt gaaf.
Groetjes Plony