Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 6 september 2019

I prefer living in color.

Hallo allemaal.

Vandaag wil ik jullie weer een mixed media pagina laten zien.
Hierbij werd ik erg blij van de combinatie van Dutch Doobadoo materialen.


Voor deze pagina heb ik het Dutch Softboard Art Honeycomb (art.nr. 478.007.001) gebruikt in combinatie met de Dutch Mask Art A5 Chicken Wire (art.nr. 470.715.001).
Het softboard is erg gemakkelijk te scheuren en ook in kleinere delen te gebruiken.
Het geeft een leuk accent bij wat je maakt.



Bij deze mask heb ik de structuurpasta van Dutch Doobadoo (art.nr. 870.000.000) gebruikt.

Met een paletmes kun je deze pasta goed aanbrengen.

Basis voor mijn pagina was een vel aquarelpapier geverfd met de gelli plate.
Op dit aquarelpapier zie je strepen/vlekken van blauwe verf.
De bruine vlekken op dit papier zijn afdrukken op de gelli plate van een stempelkussen oxide inkt.
Op deze bruine vlekken heb ik wat  waterdruppels laten vallen en vervolgens de afdruk gemaakt.



Nadat ik de pagina's op maat heb gesneden, heb ik de structuurpasta m.b.v. de mask aangebracht.
Beide pagina's heb ik hierbij naast elkaar gelegd.
Ik ga vaak over de aansluiting van de beide pagina's heen zodat het patroon
op de linker en rechter pagina doorloopt.
Dit geeft meer een eenheid vind ik.

Hierna heb ik met bruine acrylverf het softboard geverfd en opgeplakt.
Vervolgens heb ik de pagina verder afgemaakt.


Het leuke van mixed media vind ik dat een dergelijke pagina vanzelf ontstaat.
Vooraf had ik geen idee wat ik wilde gaan maken.
Het enige dat ik had was een vel aquarelpapier met daarop wat afdrukken gemaakt met de gelli plate.

Omdat ik de achtergrond nog te kaal vond heb ik er nog een honingraadstempel bij gezet.
De stempel van de vlinders heb ik lekker bont ingekleurd vanwege de quote en daarna uitgeknipt.
De bloem is uit de losse hand getekend en ingekleurd met distress inkt.
Hierbij heb ik er nog wat losse bloemblaadjes bij getekend en opgeplakt om meer diepte te krijgen.


Omdat ik het geheel nog wat te saai vond, heb ik langs de randen oranje acrylverf
gedaan en met dezelfde verf gespat.
En dat is hoe ik deze pagina's gemaakt heb.

Ik hoop dat ik je heb kunnen insprireren om ook eens met mixed media materialen
aan de gang te gaan.
Zelf heb ik jarenlang geroepen dat ik een art journal helemaal niets vond omdat ik het zo zonde vond om iets te maken en er dan niets meer mee te doen dan behalve het gemaakt te hebben.
De mixed media achtergronden die ik maakte gebruikte ik voor mijn kaarten,
voor scrapachtergronden en dergelijke.
Maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat een Art Journal toch wel heel erg leuk is.
Dat niet alles een nut hoeft te hebben.
Dat het puur bezig zijn met het maken van deze pagina's een heerlijke bezigheid is.
En dat dit voldoende is.
Probeer het ook maar eens als je dit nog niet eerder gedaan hebt.
En wees niet zo eigenwijs als ik een jaar of 6 geweest ben
en het maken van een art Journal onzin te vinden......

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: