Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 12 april 2021

Een kaart om iemand sterkte te wensen.

Hallo vandaag.


Als je iemand een blijk van medeleven wilt geven, is het sturen van een kaart daar een goede manier voor. De foto van de kaart is niet helemaal scherp omdat ik deze kaart in de avonduren gemaakt heb en omdat de kaart inmiddels al bezorgd is kan ik er geen scherpe foto bij daglicht meer van kan maken.

De krans op de kaart is opgebouwd uit een aantal lagen. Hierbij heb ik de mask art Grunge Circles gebruikt.



Voor het gemak heb ik de verschillende masks los geknipt en er nummers opgeschreven zodat ik niet per ongeluk 2x dezelfde mask pak.


Ik ben gestart met structuurpasta en de mask waarop ik een 2 genummerd heb.

Om te voorkomen dat ik buiten de mask de structuurpasta zou smeren, heb ik de mask rondom afgeplakt.



Hierna heb ik een volgende mask en distress inkt genomen en hiermee een laag van gele stippen gemaakt. Daarna met een volgende mask en groene permanente stempelinkt weer een laag met stippen gezet. Met de laatste mask en de Glacier Paste van Nuvo heb ik de glimmende licht blauwe laag gemaakt.


De krans heb ik uitgeknipt om los op de kaart te gebruiken. Deze kaart heb ik gemaakt op aquarelpapier waar ik mijn brayer op uitgerold had om deze schoon te maken. Met de slimline mask en distress inkt heb ik het patroon van de achtergrond aangebracht.


Verfspatten in bijpassende kleuren maken voor mijn gevoel ook nu weer de achtergrond van deze kaart mooier.



Een stukje Paper Art Stuc Tape, wat stempels, een label, strookjes papier en een strookje ribbelkarton van een oude doos maken de kaart af.


Door niet alles tot aan de randen in te smeren met lijm en door hier en daar onderdelen met 3D tape op te plakken krijg je een wat minder statisch geheel.



Het is jammer dat je soms dit soort kaarten nodig hebt om te versturen.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: