Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 18 april 2021

Follow your heart.


Hallo bloglezers.

Follow your heart.
Dat is de tekst op een art journal pagina die ik voor een collega gemaakt heb.
Een pagina op A4 formaat. Dit is een fijn formaat om een pagina op te maken.

Op deze pagina staan meer quotes die me aanspreken. Ik ben dol op mooie teksten.
Daarom zie je die vaak terug bij hetgeen ik maak. Allerlei artsy poppetjes en afbeeldingen
vind ik persoonlijk vaak zo niets zeggend. Bij een ander vind ik het leuk als dit gebruikt wordt.
Bij mij zelf haal ik dit soort figuurtjes erg vaak weer van mijn pagina af....


Deze pagina heb ik gemaakt op aquarelpapier. Op het papier heb ik een mask
(mask art Stars, 470.715.151) van Dutch Doobadoo gelegd, een deel van de pagina afgeschermd
en hier overheen inkt gesprayed. Hierna heb ik rondom dit deel met de mask, een blending tool
en distress inkt deze afbeelding uitgebreid.



In de linker benedenhoek heb ik weer een andere mask (Card Art Kompas) gebruikt.
Deze keer in combinatie met structuurpasta.
Om te voorkomen dat de structuurverf de inkt op zou zuigen en hierdoor niet meer spierwit
zou zijn, heb ik de structuurpasta droog geblazen met een heattool.


Van deze Card Art heb ik alleen het binnenste deel gebruikt.


Het greyboard art frame (kader) heb ik geverfd met de Cadence Hybrid verf.



Achter dit frame zie je de Cadence reliëf Paste.


De chipboard tekst 'follow your heart' komt uit een set van Tim Holtz.
Van dit chipboard heb ik de randen blauw geverfd zodat het beter bij de rest van de pagina paste.
De pagina heb ik verder afgemaakt met wat stansen, stempels en bijpassende tekst strookjes die
ik geprint heb. En natuurlijk heb ik alles met de DDBD lijm vastgeplakt.



Een pagina, eenvoudig qua kleur. Maar dat past ook helemaal bij deze pagina.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.