Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 1 april 2021

Een label.

Hallo bloglezers.

Het is fijn om altijd wat labels op voorraad te hebben. Iets geven met een persoonlijke label eraan is veel leuker geven. Toen ik dus mijn laatste "bedankt-label" gebruikt had wilde ik graag weer een nieuwe label klaar hebben liggen voor het geval ik er een nodig heb.


Dit is de label die ik gemaakt heb. Hierbij heb ik alles in 1 kleur gehouden, de Rusty Hinge van Ranger.


Op aquarel papier heb ik een vlek gemaakt met oxide inkt. Dit gaat heel gemakkelijk door op je craftsheet een afdruk met je inktkussen te maken, hier wat water bij te sprayen en dan het aquarelpapier hier in te deppen. Door dit een paar keer te herhalen krijg je wat meer "diepte" in de vlek.
Vervolgens heb ik een mask met de inkt ingesmeerd, hier ook wat water bij gevoegd en er daarna heb ik er een afdruk mee gemaakt op het papier. Deze afdruk zie je licht op de onderste helft van de label  terug. Wat later heb ik dit nog eens herhaald wat meer naar onder op de label toe. Op de bovenste helft van de tag heb ik met dezelfde kleur, maar dan met de distress inkt en een blending tool de mask nog eens terug laten komen.


Voor het papier waaruit ik wilde stansen heb ik op dezelfde manier een stukje papier gekleurd met distress inkt. Toen deze inkt droog was heb ik met oxide inkt gestempeld en daarna heb ik de cirkels en sterren hiermee gestanst.


De Streetwear stempel is ontzettend leuk om op een achtergrond te gebruiken.


Als stans heb ik op deze label de notebook circles gebruikt. Hier en daar heb ik de kleur met distress inkt nog wat meer aangezet.


De Star border kun je als border gebruiken, maar het is ook leuk om de diverse sterren uit deze border los te gebruiken. Dat heb ik op deze label gedaan.


Het stukje verbandgaas dat je achter de cirkel ziet, heb ik ook gekleurd met de oxide inkt.
De bedankt stempel is een stempel uit de set banners.


Dit is de eerste label van een nieuwe voorraad. Het is altijd handig om dit soort labels klaar te hebben liggen.

Leuk dat je weer hier op het blog kwam kijken, tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een leuke tag, dank je wel voor je beschrijving erbij