Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 23 mei 2024

ATC cards.

Hallo bloglezers.


Het is weer donderdag en dus is het mijn beurt om op de facebookpagina van Dutch Doobadoo een creatie te plaatsen.
Hierbij maak ik ook altijd een blogbericht.
Vandaag laat ik deze creatie zien, een 3 tal ATC kaartjes.


Op het aquarelpapier heb ik eerst Brusho gebruikt.
Op de achtergrond van deze kaartjes zie je dat ik de Dutch Doobadoo mask art slimline stripes en de mask art slimline circles gebruikt heb.
De slimline stripes mask heb ik in combinatie met Distress inkt gebruikt.


Bij de gele cirkels heb ik geel embossingpoeder gebruikt.
De zwarte cirkels zijn gemaakt met zwarte structuurpasta.


Als je goed kijkt zie je op de achtergrond van het kaartje dat deze mask heel subtiel aanwezig is.


Mijn voorraad stash is enorm. Toen ik materialen zocht om op deze ATC kaartjes te kunnen gebruiken kwam ik deze cirkels tegen. Op het zwarte papier heb ik witte verf/gesso gebruikt  en ook nog een stippenstempel met witte inkt op het zwarte papier gebruikt. Om nog wat van de gele kleur hierop terug te laten komen, heb ik later ook hierop nog wat geel embossingpoeder gestrooid en verhit.


De stans die ik bij deze ATC's gebruikt heb is al een oudere stans en deze is zo leuk dat ik vermoed dat deze niet meer verkrijgbaar is. Maar misschien heb je de mazzel deze gave stans in je bezit te hebben.

Verder zie je op deze ATC's nog meer stansjes uit mijn stash voorraad, een stukje papier uit een postzegelcatalogus, een stukje groen geverfd linnen en wat uitgeknipte stempelafdrukken.

De tekststickertjes komen uit een stickervel van de Pay it Forward collectie van Pronty.

Dit was mijn bericht voor vandaag.
Fijne dag.
Groeten Hanny.

2 opmerkingen:

Henriët zei

Ik vind ze zo leuk! Ik kan zo genieten van jouw werkjes en hoe je al die laagjes er op verwerkt.
Groetjes van Henriët

alma.heijenk@gmail.com zei

erg mooi, ik heb een aantal posts gemist, leuk en fijn dat je beschrijft hoe het tot stand komt. en natuurlijk de mooie materialen van pronty!
groetjes Alma