Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 3 mei 2024

Wat kun je met resten papier doen?

 Hallo bloglezers.

Met resten papier kun je veel doen.
Als je mijn blog al wat langer volgt, zie je dat ik vaak op mijn creaties resten papier gebruik.

De kaarten die je in dit blogbericht ziet, heb ik gemaakt met restjes papier uit de Pay it Forward collectie van Pronty.



Dit is de complete papierset uit de Pay it Forward collectie.
De ene kant van het papier is wat rustig, op de achterkant zijn prints te vinden die wat drukker zijn.
Ook is er 1 vel bij met allerlei verschillende labels. De label met het horloge komt uit ook uit deze papierset.

De achtergrond van de kaart is een stuk papier waarop ik mijn brayer schoon gerold heb. Deze achtergronden bewaar ik altijd omdat ze zo geschikt zijn voor de basis van een kaart.

De kleine strookjes papier die ik over had, heb ik op maat gescheurd.
Daarna heb ik de randen geïnkt met Distress inkt.
Op deze foto zie je dat ik er ook een stukje papier uit een boek tussen geschoven heb. Dit papier heb ik met de Distress inkt iets gekleurd.
Het restje papier met de blokjes die ik met het stencil uit deze lijn gemaakt heb, heb ik er ook tussen geschoven.


Alle strookjes papier heb ik vastgelijmd.
Toen de lijm droog was heb ik de naaimachine erbij gepakt. Hiermee heb ik ook het tule vastgezet op de kaart. Ik vind het leuk om de draadjes van het garen gewoon te laten hangen. Die heb ik dus niet afgewerkt.


Het frame dat ik op deze kaart gebuikt heb, is een stans.
Door dit met een steekje vast te zetten ontstaat een leuk effect.
In het frame zie je een label uit de papiercollectie van Pay it Forward.

Ook de sticker met de tekst komt uit deze Pay it Forward collectie.


Het is altijd fijn om een voorraad tekststickers te hebben. 


Ook bij deze kaart heb ik resten papier gebruikt.
De achtergrond van deze kaart was een probeersel voor een workshop. Deze achtergrond heb ik gekleurd met acrylverf. De gouden cirkels op deze kaart heb ik gemaakt met embossingpoeder.
Door de rand van een dop of glas in het water te dopen en hier een afdruk mee op je kaart mee te maken ontstaat de basis waarin je het embossingpoeder kunt strooien en dit daarna kunt verhitten.


Ook op deze kaart zie je weer resten papier terug uit de Pay it Forward collectie. Door er overheen te stempelen lijkt het ineens ander papier.

De label met de cupcakes komt uit het labelvel van de Pay it Forward papierlijn.

De tekst 'Today is my Day' is een paper embellishment uit deze zelfde lijn.


Het blauwe sisaltouw en stukje tule maken de kaart weer af.

Het is heerlijk om met restjes dit soort kaarten te maken.

Dit was mijn tutorial voor vandaag. Fijne dag verder.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

Henriët zei

Super leuk gedaan Hanny. Wat je met restjes papier al niet kunt doen. En die stik- en zizagrandjes waarmee je het tule hebt vastgezet maken het lekker stoer. Bij mijn opruimronde deze kwam ik ook tule tegen. Dat ligt nu in de la op mijn hobbykamer. Wie weet gebruik ik dat binnenkort ook wel eens op een kaart.
Groetjes van Henriët