Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 10 mei 2024

Nog wat ATC's.

 Hallo bloglezers.

Bij het opruimen van mijn hobbykamer kom ik allerlei mooie achtergrondjes tegen.
Twee van deze achtergronden heb ik gebruikt om ATC's mee te maken.


Je begrijpt vermoedelijk wel dat het tempo van het opruimen van mijn hobbykamer heeeel erg traag is.....


Twee van deze achtergrondjes kwam ik tegen en heb ik versneden tot het formaat van een ATC.
Beide achtergrondjes heb ik al lang geleden gemaakt met de gelli plate.
Zo te zien heb ik hierbij acrylverf gebruikt.


In combinatie met de foam stempel uit de Romantic collectie en het stencil uit deze collectie.


Dit is de foamstempel.



Omdat ik de kaartjes nog wat te saai vond, heb ik de rubberen tekst stempel en er lichtblauw embossingpoeder bij gepakt.



En omdat ik nog wat blauwe kleur miste heb ik met mijn Oxide stempelkussen een afdruk op de glasplaat gemaakt, hier wat water bij gesprayed en de kaartjes in de inkt gedoopt. 


Om een wat meer vintage look te krijgen heb ik de Distress inkt en het border stencil erbij gepakt.



Ook de kleine restjes papier uit deze Romantic collectie kwamen weer van pas.
Het papier oogde erg wit, daarom heb ik het heel iets kleur gegeven met de Distress inkt.



Nadat ik het papier (uit de Romantic collectie en uit een woordenboek) opgeplakt had, miste ik de verfspetters op de kaartjes.
Als ik aan het spetteren ga, leg ik het papier altijd in mijn spatdoos. En zoals je op de foto ziet, is dat een goed idee. Anders waren al deze spetters in het rond gevlogen.


De paspop op deze ATC is een stempelafdruk van Pronty die ik uitgeknipt heb. De randen van deze afdruk heb ik nog iets geïnkt.
De tekst '#made with love' is een stempelafdruk van een stempel uit eigen voorraad.


In eerste instantie had ik deze ATC's op formaat gesneden.
Nu ik de ATC's zag, besloot ik om er nog een randje af te snijden en de kaartjes te matten.
Dit maakt het wel af.


Deze 2 achtergrondjes zijn nu dus opgeruimd.
Nu de rest nog......

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag iedereen.

Groeten Hanny.


 

Geen opmerkingen: