Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 11 mei 2024

Party.

Goedemiddag


Dit is de kaart die ik jullie vandaag laat zien.
Niet moeilijk qua technieken, maar zo alles bij elkaar ziet het er geslaagd uit vind ik.


Bij het maken van deze kaart heb ik veel materialen uit de Numbers and Letters collectie van Pronty gebruikt.

Op aquarelpapier heb ik met de foamstempel en witte stempelinkt een aantal afdrukken op papier gemaakt.
Over de nog natte inkt heb ik wit embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Er ontstaat zo een stempelafdruk waarop de Distress inkt, die ik hierna gebruikte, niet hecht.

Met mijn stempelkussen Distress inkt heb ik een afdruk gemaakt op een stukje transparante sheet.
Hier heb ik wat water bij gesprayed en met deze sheet afdrukken op het papier gemaakt.
Door dit te herhalen krijg je meer diepte in de achtergrond en ontstaat er iedere keer weer een mooie achtergrond.
Toen dit droog was heb ik met een blending tool en Distress inkt nog de 2 andere stencils gebruikt.

De tickets uit deze collectie kwamen goed van pas. Deze heb ik gecombineerd met een aantal stempelafdrukken die ik gemaakt heb.
Nog een tandwiel en een splitpen erbij, de randen van het papier geïnkt, de kaart gemat op ander papier en de kaart was weer af.

Dit zijn de materialen uit de Numbers and Letters collectie van Pronty die ik gebruikt heb:





En nu ga ik verder van het mooie weer genieten.
Fijne dag iedereen.
Groeten Hanny.

 

Geen opmerkingen: