Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 30 mei 2024

Een art journal pagina.

 Goedemiddag.

Het is weer donderdag, dus is het vandaag mijn beurt om op de facebookpagina van Dutch Doobadoo een creatie te laten zien. De uitleg hoe ik een pagina gemaakt heb, plaats ik dan meestal op mijn blog.


Vanochtend had ik zin om een art journal pagina te maken. En dat is deze pagina geworden.


Bij deze pagina heb ik een mask uit de Dream Plan Do collectie Floral Delight van Dutch Doobadoo gebruikt.
De mask heb ik ingesmeerd met de beide Distress inkten, iets nat gesprayed en hiermee een afdruk op het papier gemaakt.
Om een mooie afdruk te krijgen laat ik de mask altijd even op het papier liggen zodat de inkt er goed in kan trekken en rol hier een keukenrol overheen.

Deze masks zijn in een set van 3 verkrijgbaar.




Om iets meer van de bruine kleur terug te krijgen heb ik nog wat vlekken op het papier gemaakt.
Hiervoor heb op ik een stukje transparant sheet met mijn stempelkussen een afdruk gemaakt, ook hier iets water bij gesprayed en daarna een afdruk gemaakt met het sheet op de pagina. Doordat het sheet transparant is, kun je zien waar de afdruk komt.
Omdat mijn timmermansoog niet werkt, of erg lui is, zet ik vaak even een rechte lijn waar ik vanuit kan gaan bij de rest van de pagina. Zoals je ziet heb ik dat gedaan nadat ik de afdruk met het stencil gemaakt heb. Het stencil heb ik niet helemaal recht gelegd ontdekte ik hierbij....


En dan kun je beginnen met het aankleden van de pagina.
Omdat ik de achtergrond te vlak qua kleur vond, heb ik nogmaals de mask erbij gepakt, delen van de achtergrond met oxide inkt extra gekleurd en hier overheen Distress embossing poeder gestrooid en dit poeder verhit. Dit zijn de donkerbruine kleuren die je op deze pagina ziet.

Voor de aankleding van de pagina heb ik meerdere materialen gebruikt; een stuk van een scoreformulier van een biljartwedstrijd, washitape, wat restjes papier en ik heb etiketten en stickers van Dutch Doobadoo hierbij gebruikt. Om de stickers iets beter passend qua kleur te krijgen, heb ik de klok en het labeltje met de Distress inkt gekleurd.


Deze stickers hebben het artikelnummer 491.200.003.


Deze stickers hebben het artikelnummer 491.200.020.

Mijn pagina ga ik nog even onder een zwaar boek leggen, dan trekt het papier weer mooi plat.
Maar voor nu doe ik het even met deze foto.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny. 

2 opmerkingen:

tine zei

hallo,
ik zag op fb een mix media berichtje en dacht, ga maar gelijk blogland van jou gaan bezoeken... ik vind het leerrijk dat er stap per stap uitleg staat!!
Heel mooie mix media creaties!
ik heb genoten
Groetjes
Tine

Henriët zei

Gave pagina. Er is weer veel op te zien.
Groetjes van Henriët