Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 11 oktober 2019

Live your life.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie een pagina uit mijn Art Journal laten zien.


In dit blogbericht beschrijf ik hoe deze pagina's tot stand gekomen zijn.

Omdat de pagina's in mijn Art Journal naast elkaar liggen maak ik altijd het liefst 1 pagina,
die ik later in 2 delen snijd.
Voor deze pagina heb ik aquarelpapier gebruikt.


Met het distress oxide stempelkussen heb ik een afdruk gemaakt op mijn craftsheet.
Hierbij heb ik wat water gedaan en vervolgens het aquarelpapier in gedept.
Dit heb ik meerdere keren herhaald.
Tussen de lagen door heb ik de heattool gebruikt om de inkt te drogen.
Doordat je dit meerdere keren herhaalt, krijg je 'diepte' in je pagina.

Mocht je graag met verf, inkt e.d. werken en nog geen craftsheet hebben,
dan raad ik je aan er een te kopen. Het werkt echt ideaal.


Hierna heb ik bedacht met welke kleuren ik verder wil gaan werken.
In deze tinten heb ik wat strookjes washitape op mijn pagina geplakt.


Om de kleuren van het tape wat af te zwakken heb ik er een dun laagje gesso over gesmeerd.



Hierna heb ik het binnenste deel van de kompas mask gebruikt.
Met structuurpasta en een paletmes heb ik het kompas op mijn pagina gemaakt.



Toen de structuurpasta droog was, heb ik nogmaals de mask op het kompas gelegd
en met oxide inkt en een blending tool de afdruk wat donkerder gemaakt.


Vervolgens vond ik de pagina te saai qua kleur en heb met een paletmes nog wat vegen blauwe acrylverf op de pagina aangebracht.


Met stempelinkt en een blending tool heb ik nog wat accenten aangebracht (Dutch Mask Art A5 Multi Stencil art. nr. 470.715.129).



Het begint al ergens op te lijken.......


De laatste stap voor de achtergrond is het zetten van stempels.


En met stansen, uitgeknipte stempelafdrukken, gestempelde tekststrookjes, stukadoorstape en
verfspatten heb ik de pagina afgemaakt.

Hopelijk is deze uitleg duidelijk genoeg mocht je ook zelf iets dergelijks willen maken.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel creativiteit (en vrije tijd) toegewenst,
groeten Hanny.

5 opmerkingen:

Elly zei

Heel mooi!
Groetjes Elly

Nancy Soetaert zei

Ik kocht onlangs een AJ. Nu nog durven starten...
Dit is alvast een prachtige stap voor stap! Heel mooi !
Dankjewel!

Betina zei

Mijn project Hobbykamer nadert de voltooiing, zodat ik dadelijk ook weer lekker kan gaan kliederen ......... superleuk lo geworden.

Anoniem zei

Wat een waanzinnigepagina's en hele duidelijke uitleg ervan. GEWELDIG
groetjes Margriet

Anoniem zei

Dank je wel voor je duidelijke uitleg en je prachtige voorbeeld. Ik heb er nu ook 2 gemaakt, heel verschillend van elkaar maar erg leuk om te doen dankzij jou uitleg