Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 7 mei 2020

Bloghop met de nieuwe Dutch Doobadoo mixed media collectie.

Hallo allemaal.


Hier word ik helemaal blij van.
En jullie ook hoop ik.
Inmiddels heb ik me al heel wat uurtjes met deze nieuwe collectie vermaakt.
Wat is het genieten om met deze materialen aan de gang te gaan.

In deze bloghop laat het mixed media Designteam van Dutch Doobadoo
jullie weer inspirerende voorbeelden zien wat we met deze materialen gemaakt hebben.
Voor de bloghop ben ik met 3 verschillende masks aan de gang gegaan
en heb ik de nieuwe sticker letters gebruikt.
Zo leuk om hiermee je teksten op een pagina te maken.


Deze quote kwam ik tegen en sprak me erg aan.
Afgelopen weken was het enorm druk op mijn werk.
Doordat ik na werktijd erg moe was, ben ik veel achter de computer blijven hangen
en heb diverse creatieve sites bekeken.
Maar had te weinig energie om ook zelf  regelmatig creatief aan de gang te gaan.
Terwijl ik weet dat het met mijn handen bezig gaan, me ontspant.


De basis voor deze pagina is aquarelpapier waarop ik deze mask gelegd heb.
In eerste instantie heb ik hierop aquarelverf met een kwast aangebracht.
Omdat dit vrij nat was, liep de verf onder de lijnen van de mask door.
Dit vond ik jammer, juist omdat deze mask zo ontzettend fijntjes is.
Daarom ben ik verder gegaan met de aquarelverf, maar nu heb ik de verf met
een sponsje aangebracht. Zo had ik toch de mooie kleuren,
maar liep de verf niet meer onder de lijnen van de mask door.


Op deze foto zie je de verschillen tussen de kwast en het sponsje.


Vervolgens heb ik op deze pagina de 2e mask gebruikt in combinatie met een
aantal kleuren oxide inkt.
Door de mask te verleggen, kun je het patroon herhalen.

Toen ik deze pagina af had, vond ik het jammer dat ik niet hier en daar een deel gewoon
wit gelaten heb. Dit is te veel van het goede vond ik.
Daarom besloot ik er een grotere pagina van te maken.
Zo heerlijk om gewoon te beginnen zonder een vooraf bedacht plan......




Ik besloot vervolgens om de pagina te scheuren en op een bijpassend scrapvel te plakken.
De randen van het aquarelpapier heb ik met oxide inkt iets donkerder gemaakt.
Op dit vel heb ik met bruine inkt gestempeld.
Zowel op mijn vel aquarelpapier als op het scrapvel.
Zo wordt het meer 1 geheel vind ik.
Ook heb ik de randen van het aquarelpapier een stiksteek gestempeld.
Mooier zou zijn om de naaimachine erbij te pakken, maar dat vind ik meestal
te veel werk.....


Ik heb weer eens een paar eyelets gebruikt.
Zou ik vaker moeten doen, ze zijn zo leuk om te gebruiken.
En heb hier een stukje touw door gehaald.


De plakletters uit de nieuwe collectie heb ik gebruikt voor de journaling.




Met de nieuwe chevrons mask heb ik met structuurpasta wat accenten aangebracht.
Door de mask weer terug te leggen als de structuurpasta droog is,
kun je de chevrons weer gemakkelijk kleuren. Ik heb dit gedaan met distress inkt.

En toen vond ik een restje yupo papier met alcoholinkt in de perfecte kleuren.
De driehoekjes met structuurpasta die daarop zaten, heb ik uitgeknipt
en hier en daar als accent opgeplakt.


Van dit zelfde yupo papier heb ik chevrons gestanst en deze hier en daar over
de chevrons van structuurpasta geplakt.
Zo komt deze felle kleur van de alcoholinkt weer terug op mijn pagina.

Ik heb alles met de Dutch Doobadoo lijm opgeplakt.

Deze lijmpen heeft een dun puntje. Hierdoor is het lijmen van kleine dingen
geen probleem. En mocht je toch iets te veel lijm gebruikt hebben, deze lijm droogt
transparant op en valt daardoor nauwelijks meer op als je iets knoeit.

Met allerlei stansen en touwtjes heb ik deze pagina afgemaakt.


Ik beweer altijd dat mijn creaties nooit zo overvol zijn.
Nadat ik een restje Yupo papier vond met de bijpassende kleuren daarop,
werd mijn pagina steeds iets voller......

Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop.
Hopelijk heb ik je weer kunnen inspireren met deze Art Journal pagina.
Mocht je kans willen maken op de leuke prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om ook hieronder een reactie achter te laten.

Voor nog meer inspiratie kun je nu weer verder hoppen naar:


Zij heeft deze keer een heel erg gaaf project gemaakt.

Leuk dat je hier kwam kijken.
Veel plezier bij de verdere bloghop.

Groeten Hanny.

20 opmerkingen:

Elly zei

Oh je creatie is echt geweldig! En herkenbaar...je naaimachine niet gepakt omdat het teveel werk is..ik heb dat ook regelmatig.
Groetjes Elly

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldige creatie en wat leuk die veter als verbinding tussen 2 stukken! Groetjes Betha

Rosina zei

Heeeeeel mooi deze creatie Hanny...Ik heb met bewondering naar de opbouw ervan gekeken.en die veter door die eyelets zijn een prachtig detail...maar ook die tekst en kleine tekstletters vormen een schitterend geheel...Ik ben er helemaal weg van...CHAPEAU!!!
groetjes Rosina

Irisx25 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Irisx25 zei

Wauw super mooi moet de eerste mask ook echt meteen hebben!

Iris zei

Mooie lay-out geworden op deze manier, leuk ook dat je zoveel technieken hebt gebruikt, heel leerzaam

Hennie Filius zei

Gave creatie en leuk bedacht dat gescheurde element

sylvia zei

Wat is de lay out mooi
Respect hoor
Groetjes sylvia koning

Cinderella zei

Hoi Hanny
Kei gave lay out is het geworden en leuk dat hoppen
Liefs en Creatiefs
Cinderella
Xx

Monique Sueters zei

Prachtig!!! Wat mooi om de kaart te scheuren en met eyelets en touw vast te maken!

Marleen zei

Prachtig!

chantal zei

Supermooie lay out. Hier hou ik van.
Prachtige collectie
Liefs Chantal

Astrid Jacobs zei

Zoveel mogelijkheden met alle masks en mallen. Alles is met elkaar te combineren. Mooi gedaan.

Anoniem zei

Idd tof die eyelets en jouw gebruik ervan. Nog niet eetder gezien. Gr. Viviƫnne

Nanda den Ouden zei

Wat goed bedacht met die veter die de delen verbindt en wat een mooie eenheid is het geheel!

Unknown zei

Leuk idee zo dat touw er door heen, prachtig

Vigdis zei

Wow, echt geweldig zoals je het hebt opgebouwd. Maar wat ik dan yupo papier? Dat zegt mij niet direct iets.

Handmade By Yvonne zei

WoW leuk gedaan zeg! Ben nog nieuw met mix media stempelen en sjablonen maar hier wordt is wel heel erg door geprikkeld whahaha. Volgende nieuwe hobby??
Genoeg inspiratie hier Hanny!
Groetjes Yvonne

creamaris zei

Ow wauw, echt ontzettend mooi. Vooral ook die gescheurde rand en het dan zo met een soort "veter" weer aan elkaar maken.

Anita van Merode zei

Wat gaaf gemaakt zeg! Super bedacht! Veel moois op te zien!
Groetjes Anita