Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 3 mei 2020

Noor en Zo kaarten challenge voor de maand mei.

Hallo creatievelingen.

Het is weer tijd om de nieuwe kaarten Challenge van Noor! Design
aan jullie te laten zien.
Deze keer heb ik de challenge weer eens uitgewerkt.
Deze maand is het geen ingewikkeld model.
Het moet geen probleem zijn om met de beschrijving erbij deze kaart te maken.




In de beschrijving hieronder kun je lezen hoe je deze kaart moet maken.


Snijd voor de kaart een stuk papier van 21 cm breed x 15 cm hoog.
Als je dessin papier gebruikt, houd dan rekening met het motief.
Vouw dit papier dubbel.
Snijd uit de voorkant van de kaart een kader van 6,5 cm breed x 6 cm. hoog.
Dit kader snijd je 2 cm vanaf de zijkanten en 2 cm vanaf de bovenkant.


Binnenin de kaart komt een harmonica.
Snijd hiervoor een stuk papier van 12 cm breed x 13,5 cm hoog.
Vouw dit papier op 4 cm en op 8 cm. (een dal-vouw en een berg-vouw (zie foto).


Plak alleen het linker deel van deze strook papier met harmonica vouw vast in je kaart.
Plak dit 0,5 cm rechts van de middenvouw.in je kaart.



Snijd een afbeelding van 8 x 8 cm.
Rag de randen van het papier. Dit kun je met een distress tool doen,
maar ook door met je schaar langs de rand van het papier te gaan.
Plak deze afbeelding op een stukje cardstock van 8,5 cm x 8,5 cm.



Plak dit vierkante kader aan de rechterkant van de als harmonica gevouwen strook papier.
Let er hierbij op dat de afbeelding achter het kader van de voorkant van de kaart valt.


Plak aan de achterkant van dit kader ook een stukje papier.



Stans eventueel een kader.
Omdat het kader van deze stans voor de kaart te groot is,
heb ik er maar een deel van gebruikt.



Ik heb een deel van de stans weg gesneden.
Plak deze rand op de kaart langs het venster.


En nu ik dit blogbericht aan het maken ben, zit ik me af te vragen of deze
rand op de kaart niet mooier geweest zou zijn als ik de de binnenkant van de rand
strak gehouden had en de buitenste rand van de stans gebruikt zou hebben.....
Nu heb ik de buitenrand van de stans weg gesneden.

Doe langs het kader/venster wat gesso of verf.

 

Omdat ik de gesso te wit vond, heb ik de gesso daarna iets paars gekleurd.


Plak een toefje bloemen op de rechter benedenhoek van de kaart.
Laat hier wat stansjes achter vandaan komen.


En je kaart is af.


Je kunt meedoen met onze Challenge tot eind mei door een foto te plaatsen in onze 
Noor! Design Challenge groep op facebook.

Heb je geen Facebook dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam
mailen naar:

joyce.martens@noortje-design.nl

Natuurlijk is er ook aan deze Challlenge weer een leuke prijs verbonden.
Na eind mei wordt er random een winnaar gekozen.
Random omdat dan iedereen evenveel kans maakt om deze prijs van Noor! Design te winnen.

Als je zelf ook deze Challenge wilt gaan maken, dan wensen we jullie hierbij veel plezier
en zien jullie creaties met veel plezier tegemoet!

HIER kun je het bericht op het Noor blog vinden met meer voorbeelden en informatie.

Groeten Hanny.


Geen opmerkingen: