Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 2 mei 2020

Scrap Challenge 26 Noor en Zo.

Hallo creatievelingen.

Iedere maand wordt er door Noor en Zo een Scrapchallenge georganiseerd
waarbij je, als je meedoet, ook kans maakt op een leuke prijs.
Voor de maand mei is dit de Challenge om mee aan de gang te gaan:


Ook ik ben met deze Challenge aan de gang gegaan.
En heb besloten het maritieme thema terug te laten komen.
Daarom heb ik een foto van de zandkastelen in Garderen van afgelopen jaar gebruikt.


In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze lay out gemaakt heb.

Basis voor mijn lay out is een blad aquarelpapier van 30,5 x 30,5 cm van Florence.


Bij deze lay out heb ik allerlei (blauwe) vellen Noor papier gebruikt (de lijn Gentlemen Style,
papier en labels, de lijn Nautical Traveler en de oudere lijnen
Winter Wonderland en Vintage jeans).
Op het onderste 1/3 deel van het aquarelpapier heb ik een vel dessinpapier geplakt.
Omdat dit het laatste deel van het papier is, had ik geen effen stuk meer.
Maar hier komt toch weer wat overheen.... 

Het bovenste deel van het aquarel vel heb ik gekleurd met aquarelverf.
Door het papier eerst nat te maken,
vloeit de verf mooier uit. Omdat ik de lucht iets te fel blauw vond,
heb ik de kleur afgezwakt met distress inkt.


Onder de lucht ben ik stroken papier gaan plakken.
Van deze stroken heb ik steeds alleen op het bovenste deel van de strook lijm gedaan
(zie foto). Op deze manier kon ik er gemakkelijker de volgende stroken onder schuiven.


Hierbij heb ik de witte scheurkant aan de goede kant van het papier gebruikt.




Deze stroken heb ik gescheurd en aan de onderkant iets om gevouwen.
Hier en daar heb ik op de randen van de stroken distress inkt en gesso gedaan.
Ook heb ik met een paletmes gesso midden op de stroken gesmeerd en ben aan het
spatten geweest met de gesso.


Het effect van het papier als golven pakte op deze manier verrassend goed uit.



De foto heb ik op een stuk ribbelkarton geplakt.
Ook hier heb ik randen hier en daar met gesso bewerkt.


De stansjes van de vissen passen erg goed bij deze lay out.




De labelvellen van Gentlemen Style heb ik ook deze keer weer gebruikt.



Met de computer heb ik diverse tekststrookjes gemaakt.


De stans met de tekst 'this is' komt ook nu weer van pas.



Meestal ga ik met mijn lay outs niet zo erg de hoogte in omdat ik dit lastig vind
i.v.m. het opbergen. Maar zoals je op bovenstaande foto's ziet,
zijn de golven als je ze zo plat houdt, lang niet zo mooi.

Dit is mijn gemaakte Scrap Challenge.
Als je ook met deze Challenge aan de gang gaat, wens ik je veel plezier hierbij.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: