Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 1 mei 2020

Live in the now.

Hallo creatievelingen.

Gezellig dat jullie weer even hier op het blog komen kijken.

Vandaag wil ik jullie een vrolijke kaart laten zien.


Deze kaart is erg eenvoudig om te maken.

De gekleurde spetters op de achtergrond zijn gemaakt met pigmentpoeders
op aquarelpapier. Ik ontdek nu dat ik hier geen foto van heb gemaakt.
De roze rand rondom is gemaakt met een ecoline brush pen.
Je tekent met deze stift een lijn rondom.
Als je hier met een nat penseel overheen gaat,
vloeit deze lijn mooi uit en geeft het effect van aquarelverf.


Vervolgens heb ik op aquarelpapier enkele cirkels met deze ecoline brush pen getekend.
Ook deze lijnen heb ik met een penseel nat gemaakt.
In sommige cirkels heb ik een stempel afdruk gemaakt.


Bij andere cirkels heb ik de Dutch Doobadoo masks en distress inkt gebruikt
om een patroon te krijgen.
Hier en daar heb ik nog met zwarte pen wat lijntjes getekend.
Deze cirkels heb ik uitgeknipt. Ik heb hiervoor expres geen cirkelponsen
gebruikt omdat ik de cirkels niet perfect rond wilde hebben.



Deze cirkels heb ik op de kaart geplakt.
Hierbij heb ik niet de gehele cirkels gelijmd, maar steeds maar een deel van de cirkel
waardoor sommige delen vanzelf wat omhoog gaan staan.
Dit geeft een leuk effect vind ik.

De kaart had ik zo kunnen laten.
Maar dat heb ik dus niet gedaan.....
Ik heb er nog wat zwarte accenten aan toegevoegd.
En ook nu kon ik het weer niet laten om met de zwarte gesso
nog even aan het spatten te gaan.




Het teksstrookje komt van een stickervel van Dutch Doobadoo.
Op dit vel zitten enorm veel strookjes met teksten die je voor allerlei
verschillende gelegenheden kunt gebruiken.
Het rest stukje van de filmstrip komt uit een paper art vel van Dutch doobadoo.



Deze kaart is snel te maken en niet ingewikkeld.

Bedankt weer voor je bezoek hier.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: