Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 10 september 2020

Bloghop nieuwe mixed media collectie Dutch Doobadoo.

  Hallo bloglezers.


Vandaag laten wij, het designteam van Dutch Doobadoo, jullie weer zien wat we allemaal
met de nieuwe collectie gemaakt hebben. Dit om jullie te inspireren.


Alhoewel ik me afvraag of een stukje inspiratie nog wel nodig is, want iedereen ziet zo
dat je met deze nieuwe collectie weer allerlei leuks kunt maken.

Deze keer ben ik aan de gang gegaan met de beide masks uit deze nieuwe collectie.
Hierbij heb ik alcoholinkt gebruikt en een gelli plate. En nog veel meer....


Deze keer heb ik een lay out gemaakt. Hieronder, in dit blogbericht laat ik jullie zien
hoe ik deze lay out gemaakt heb. 


Op mijn gelli plate heb ik wat alcohol inkt gedruppeld en wat druppels blending solution.
Met een brayer heb ik dit uitgerold over de gelli plate. Hierop heb ik de mask gelegd.
Hier overheen heb ik een blaadje gelegd en toen de overtollige inkt opgenomen.
Nadat ik dit blaadje weg gehaald heb, heb ik ook de mask van de gelli plate gehaald
en weer een afdruk gemaakt. Dat is de afdruk die je op dit vel ziet.
Op deze manier heb ik een afdruk op meerdere plekken op mijn papier gemaakt.
Waar het resultaat vlekkerig is (rechts op het papier bijvoorbeeld) heb ik
te veel blending solution gebruikt.


Dit zijn de kleuren inkt die ik gebruikt heb. Zoals je ziet neemt ook je mask de kleur van de alcoholinkt aan. Zelf vind ik dit niet erg, want het geeft niet af bij een nieuw project. Mocht je dit wel een bezwaar vinden, met een doekje en blending solution of gedenatureerde alcohol krijg je je mask weer schoon.


Vervolgens heb ik de 2e mask gebruikt in combinatie met structuurpasta.

De structuurpasta heb ik gekleurd met distress inkt.
Dit gaat gemakkelijker als je hierbij je mask weer teruglegt over de structuurpasta heen.
Ook heb ik buiten de structuurpasta nog wat distress inkt aangebracht.
Op de achtergrond ik heb ik stempelafdrukken gemaakt.
Hierbij heb ik verschillende afdrukken over elkaar heen gezet.


Op mijn lay out heb ik meerdere Dutch Doobadoo producten gebruikt.


Ook heb ik de stickers van de Scrabble letters uit de nieuwe collectie en de chipboard labels gebruikt. Deze labels heb ik met oxide inkt een kleur gegeven. Dat gaat erg goed.
De letter stickers uit een eerdere collectie gebruik ik ook graag.




De grunge tickets die al eerder uitkwamen heb ik gebruikt. Deze heb ik iets opgehoogd opgeplakt.



Ook de stickerstrookjes met zinnen kwamen weer goed van pas.




Met de greyboard art filmstrip heb ik de datum waarop deze foto's bij het strand gemaakt zijn aangegeven.


Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop.
Voor nog meer voorbeelden met deze nieuwe collectie kun je nu verder gaan naar het blog van:


Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel plezier met de materialen uit de Dutch Doobadoo collectie.
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige lay-out met de nieuwe masks en andere nieuwe artikelen. Groetjes Betha

Diana zei

Heel mooi, maar wel heel bewerkelijk zoals je het omschrijft!

Rosina zei

Heeeeel mooi dit layout Hanny...heel duidelijk hoe je het zo mooi opgebouwd heb met die nieuwe masks...Ik vind het prachtige kleuren zo bij elkaar...Een 'SCHITTEREND' layout...
groetjes Rosina