Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 6 september 2020

Een hele verandering.

  Hallo bloglezers.

Soms kom je iets tegen waarvan je direct mogelijkheden ziet om er iets leuks van te maken.


Dat had ik dus met dit ladekastje toen ik dit in de winkel zag staan. Ik heb het daarom
gekocht en ben met verf, masks, en ricepaper aan de slag gegaan.


In dit blogbericht zal ik laten zien hoe ik dit kastje gemaakt heb.


Met een rubberen spatel heb ik grof van Cadence Rusty Patina Mould green en
Reliëf Paste white aangebracht. Hierbij heb ik niet het gehele kastje bedekt.




Op een aantal plaatsen heb ik een klok van ricepaper (Stamperia) geplakt.
Dit heb ik gelijmd met Mod Podge.


Hierna heb ik het kastje wat ouder laten lijken door hier en daar donker bruine verf aan te brengen. Deze verf heb ik met mijn vinger uitgesmeerd zodat het laagje verf niet te dik zou zijn.


Ook heb ik hier en daar wat verbandgaas op het kastje geplakt.
 Hiervoor heb ik ook Mod Podge gebruikt.


Op het kastje heb ik ook softboard art gebruikt. Deze steentjes van softboard komen uit een
oudere collectie van Dutch Doobadoo.


Met de Dutch Doobadoo mask art Strips (470.715.160) en de Cadence Rusty Patina Rustique
heb ik hier en daar cijfers en letters gemaakt. Als je Rusty Patina in combinatie met een
mask gebruikt, ga dan niet te vaak met de spatel over de mask heen.
De patina loopt dan namelijk onder de mask door.
Probeer in 1 of 2x voldoende patina aan te brengen.



Ook heb ik het Dutch Doobadoo alfabet stencil (470.455.001) in combinatie met verf gebruikt.



En wat verfspatten maken het weer af.
Ter bescherming heb ik dit kastje afgelakt met een spuitbus met lak.


En zo werd een saai kastje ineens iets leuks om naar te kijken.
En natuurlijk ook te gaan gebruiken.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer. Groeten Hanny.

1 opmerking:

Crealientje zei

Wat super leuk gedaan!
Handig hoe je het uitlegt. Ik hou ook van pimpen:)
Ga je veel plezier van hebben.
Lieve groetjes Crealientje.