Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy sprak destijds voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. In 2007 was ik vooral bezig met het maken van scrap LO's, Project life en het maken van (mini) foto albums. Inmiddels ben ik merendeels met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik afgelopen jaren lid mocht zijn van meerdere designteams en nog regelmatig workshops geef.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie creatieve uitspattingen.

De informatie over gegeven en nog te geven workshops, make&takes e.d., kun je in de rechter balk vinden bij de label 'workshop'.



donderdag 3 september 2020

Noor Scrap Challenge 30.

  Hallo bloglezers.

Iedere maand wordt er in de facebookgroep van Noor Design Scrapbooking een uitdaging
geplaatst om aan de hand van een schets een lay out te maken.
Het designteam van Noor maakt dan ook altijd een aantal lay outs als voorbeeld.
En dat heb ik dus ook gemaakt.


Dit is de challenge voor de maand september. Het is deze keer geen ingewikkelde schets.
En ook geen schets waarmee je uren bezig bent om te maken.
Dit is mijn uitwerking van deze Challenge.


Wat een jong juffie daar op de foto. Toch was ik daar al 30 jaar.
Ik kan me nog herinneren dat mijn groep een grote rol speelde in deze kerstviering
en dat ik daar best wel een beetje zenuwachtig over was. Maar wat deden ze het goed destijds.

Deze keer heb ik eens vrij exact gelift.


Bij deze lay out heb ik het Paper bloc First Snowfall gebruikt.
Het fijne van het werken met een set papier is dat al het papier bij elkaar past.
Ook zitten bij deze set papier 2 vellen met project life kaartjes.


In de schets zie je 2 "vlekken" op de lay out voorkomen.
Op deze plaatsen heb ik met witte gesso spetters gemaakt. Sorry voor de kwaliteit van de foto, maar mijn cardstock glanst iets en bij avondlicht kreeg ik het niet beter op de foto dan dit.
En bij daglicht had ik al weer van alles op die achtergrond geplakt.


Omdat ik de spetters niet over mijn gehele pagina wilde hebben, maar wel op het dessinpapier,
heb ik alle stukjes papier apart in mijn spatdoos gelegd om de spetters met gesso te maken.
En zoals jullie zien heeft zo'n spatdoos zeker nut.
De randjes van al deze stukjes papier heb ik met distress inkt iets bruin gemaakt.


Deze kerstkrans heb ik uit een project life kaartje van deze papierserie geknipt.
De takjes komen uit een vel dat bij de papierserie Silver Bells hoort.


En ook dit leuke envelopje stond op een PL kaartje en heb ik uitgeknipt.

De foto heb ik gemat met een lichter stukje papier. Omdat de foto vrij donker is,
komt deze met een lichter randje mooier uit op het bruine achtergrondpapier.
Door het envelopje en de krans iets verhoogd op te plakken krijg je wat meer diepte in je lay out. 

Mocht je het ook leuk vinden om met deze Challenge aan de gang te gaan, dan wens ik je veel plezier bij het maken van deze lay out.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: