Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 4 april 2024

Een nieuwe coins collectie van Dutch Doobadoo.

Goedemorgen.

Dutch Doobadoo heeft een nieuwe ATC coins collectie uitgebracht.
Deze collectie bevat mooie ronde rubberen stempels, een rond acrylblok, ronde ATC stickers voor op de achterkant van je coins en een stencil met 6 verschillende motieven om de achtergrond van je coin te maken.

De collectie is nu verkrijgbaar in de winkels.


ATC Coins zijn ronde kaartjes met een doorsnee van 2,5 inch.
ATC staat voor Artist Trading Card. De ATC cards(2,5 x 3,5 inch)  en coins zijn eigenlijk mini kunstwerkjes die men maakt met allerlei verschillende technieken.
Op de achterkant van deze kaartjes staat de naam van de maker, eventueel wordt er vermeld wat de gebruikte techniek is en als er meerdere kaartjes van eenzelfde reeks gemaakt worden, dan staat er ook het aantal van die reeks bij, bijvoorbeeld 2 van 4. Dit is het 2e kaartje in een reeks van 4 gemaakte kaartjes.

De Zwitserse kunstenaar M. Vänci Stirneman bedacht de ATC in 1996. Hij maakte 1200 kaartjes en stelde ze tentoon. Aan het eind van de expositie kon iedereen een exemplaar uit de tentoonstelling mee naar huis nemen in ruil voor een eigen gemaakte ATC.

Ook nu nog worden de ATC cards en coins geruild.


Het is ontzettend leuk om ATC's te maken.
Het zijn kleine projectjes die je gemakkelijk tussendoor maakt. Ook kun je hierbij allerlei stash gebruiken die je van eerder gemaakte projecten hebt over gehouden.
Deze coins maakte ik van een restantje papier dat ik nog had liggen.


Dit is het papier dat ik over hield na het maken van een ander project.


Het aquarelpapier is gekleurd met pigmentpoeders. Het is iedere keer weer een verrassing wat het pigmentpoeder voor resultaat geeft. Zo leuk om te gebruiken.

Op de coins zie je nog een aantal andere materialen van Dutch Doobadoo terug.


Het zwarte paper art stuc tape heb ik gebruikt.


En de paper art Ice Crystals zie je op de coins terug.
Zoals je ziet heb ik deze even 'ontkerst' door er een gewone cirkel van te maken.

De quotes zijn stickers van Pronty uit de Pay it Forward collectie.

Ik vermoed dat jullie nog veel meer ATC cards en coins terug gaan zien hier op mijn blog.
Het is te leuk om deze te maken.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: