Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 11 april 2024

En weer wat ATC's.

 Hallo bloglezers.

Vandaag is het weer mijn beurt om een bericht op de facebookgroep van Dutch Doobadoo te plaatsen.
Hiervoor heb ik deze ATC's gemaakt:


Op mijn blog plaats ik dan vaak hoe ik iets gemaakt heb.
En dat ga ik vandaag ook hier doen.


De ATC's zijn in een aantal lagen opgebouwd.
Ik ben begonnen om op het aquarelpapier een ondergrond te maken met zwarte acrylverf.
Aan deze verf heb ik een heel klein beetje water toegevoegd en daarna heb ik de verf met een brayer uitgerold op het papier.
Hierna heb ik het papier op maat gesneden. Iets kleiner dan een ATC omdat ik het papier op een zwarte ondergrond wilde matten.


Toen de zwarte verf droog was, heb ik een acrylblokje erbij gepakt. Op dit blokje heb ik wat van deze spray inkt gedaan en met een penseel de verf over het blokje verspreid. Hierna heb ik met dit blokje een afdruk op het papier gemaakt. Dit heb ik toen de inkt droog was nog een keer herhaald. Zo krijg je wat meer diepte effect.
Het leuke van het gebruiken van een acryl (stempel)blokje is dat niet je gehele kaartje bedekt wordt waardoor je hier en daar nog wat wit terug blijft zien.
Deze Heidi Swapp spray heb ik al lang in mijn bezit, er zit iets glans in de inkt. Maar dat is op de foto's niet echt goed te zien.


Toen de inkt droog was heb ik met Distress inkt en een blending tool het patroon gemaakt met een stencil uit de Wild Flowers collectie van Dutch Doobadoo (470.784.294).


Hierna heb ik een postzegelrand gemaakt met een stempel van Pronty. Hierbij heb ik distress embossingpoeder over de nog natte stempelinkt gestrooid en dit poeder verhit.



De blokjes die je op de kaart ziet, kun je heel gemakkelijk tekenen m.b.v. dit coins stencil van Dutch Doobadoo.



Op de kaartjes zie je deze leuke paper Art pleisters van Dutch Doobadoo (art.nr. 472.953.004).
De pleisters worden in craft tape geleverd, maar zoals je ziet zijn ze met een zwarte stift heel gemakkelijk zwart te maken.



En op de andere kaartjes heb ik teksten van een al oudere paper art gebruikt (art.nr. 472.950.008).


Achter de paper art zie je nog een stukje linnen dat ik blauw geverfd heb.

Dit is mijn bericht weer voor vandaag.

Deze kaartjes neem ik zaterdag ook mee naar de Art Specially en gaan daar in mijn grabbelblik.
Voor wie ATC's spaart en het leuk vindt, mag zaterdag 1 kaartje komen grabbelen zo lang er nog wat in het grabbelblik zit.
Ik ben daar te vinden bij de Hobbystudio (stand nr. 4) waar ik een demo geef met de gelli plate in combinatie met alcoholinkt.

Dit is een deel van de kaartjes die je in het blik kunt grabbelen.


Fijne dag verder.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: