Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 18 april 2024

Paarse coins.

  Hallo bloglezers


Vandaag laat ik jullie hier zien hoe ik deze coins gemaakt heb.
Bij deze coins heb ik gebruik gemaakt van de nieuwe Dutch Doobadoo Floral Delight collectie.
Ook heb ik uit de coins collectie van Dutch Doobadoo het stencil en de stempel gebruikt.




Vandaag is de Floral Delight collectie van Dutch Doobadoo uitgekomen.
Uit deze collectie heb ik stukjes van het papier gebruikt en de paper art embellishments en labels.

In dit bericht laat ik je weer zien hoe ik deze coins gemaakt heb:


Basis voor deze coins is een stuk papier waarop ik mijn brayer schoon van de alcoholinkt gerold heb.
Dit soort 'restpapier' vind ik te mooi om weg te gooien.


Het stencil voor de coins is op A4 formaat. Maar ik vind het prettiger werken bij het maken van de coins als het stencil minder groot is, dus ik heb dit stencil in 3 stukken gesneden.


Voor de coins met het raster (op bovenstaande foto rechts boven en rechts onder op de foto), heb ik eerst het stencil ingesmeerd met Oxide inkt en hier wat water bij gesprayed.
Hierna heb ik met het stencil een afdruk gemaakt op een stuk van dit cardstock. Het stencil heb ik even op het papier laten liggen zodat de inkt in het papier kan trekken en aangedrukt met een stukje papier van een keukenrol. Als je het stencil dan weer weghaalt, houd je de mooie lijnen van dit stencil op papier over. Hierna heb ik met Distress inkt de vlakjes tussen deze rasterlijnen gekleurd. Hierbij heb ik het stencil een beetje (coin rechtsboven) en veel meer (coins rechtsonder) verschoven.
Omdat hierna nog wat Oxide inkt op mijn glazen mat lag, heb ik 2 coins hier doorheen gehaald.
Dit zie je terug op de coin linksonder, hier zit veel inkt op en op de coin linksboven. Bij deze coin heb ik wat minder inkt opgenomen.
Ook bij de andere 3 coins heb ik met het stencil en de Distress inkt nog wat accenten gegeven.



Vervolgens heb ik met de Oxide inkt de stempelafdrukken van de stempels uit deze coins collectie gemaakt. Hiervoor heb ik de Oxide inkt gepakt omdat ik verder geen paarse stempelinkt heb.
Paars is geen favoriete kleur bij mij......
Deze stempel heb ik uit de losse hand gezet omdat ik niet de gehele stempelafdruk op mijn coin wilde hebben, maar slechts een deel hiervan.


Uit de nieuwe Floral Delight set heb ik wat stukjes papier gescheurd en de Libelles geknipt.
De labels, teksten en het vogeltje zijn paper embellishments die bij deze set zitten.

Als ik met paars bezig ga, kost het me altijd erg veel moeite om daar iets fatsoenlijks mee te maken.
Dat was deze keer absoluut niet het geval.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny.


1 opmerking:

Ton Schieven zei

Super uitleg en prachtig met deze kleuren