Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 3 april 2024

Is dit afval?

 Goedemorgen.


Deze chipboard silhoutte figuren (Pronty, Pay it Forward collectie art.nr. 492.001.051)  koop je natuurlijk omdat je de silhouetten graag gebruiken wilt.
Maar wat doe je dan met het chipboard als je alle silhouetten gebruikt hebt?


Dan leg je een vel aquarelpapier in de spatdoos, het chipboard plak je even aan het papier vast, je pakt je (acrylic) sprays, leeft je even uit en je hebt een hele gave achtergrond voor ATC kaartjes gecreëerd.


Op deze achtergrond heb ik rondom de silhouetten met Distress inkt een subtiel patroon aangebracht.


Hierbij heb ik deze keer geen Pronty stencil gebruikt, maar een stencil van Dutch Doobadoo uit de Dream Plan Do collectie Wild Flowers (art.nr. 470.784.294)
Ik heb deze combi van 2 topmerken gemaakt omdat ik op zaterdag 13 april op de Art Specially bij de Hobbystudio een demo geef voor beide merken en daarom ook wil laten zien dat beide merken prima te combineren zijn.

Op deze achtergrond heb ik nog een tekststempel gezet. Over deze stempel heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.


Ik heb er weer 4 silhouette figuren bij gepakt. Deze met een blending tool en een inktkussen bewerkt. In de nog wat natte inkt heb ik wat embossingpoeder gestrooid. Ook dit poeder weer verhit (dat zijn die kleine gele stipjes die je ziet).
Daarna heb ik met zwarte inkt nog wat gespetterd, de randen van het kaartje iets kleur gegeven met Distress inkt en ik had er weer 4 ATC kaartjes bij.

Ook deze kaartjes neem ik mee naar de Art Specially.
Een van deze kaartjes ga ik zelf houden. De andere kaartjes voeg ik toe aan mijn stapel weg te geven kaartjes.


Mocht je ATC kaartjes sparen en mijn voorraad gemaakte kaartjes is nog niet op, dan mag je bij mij een kaartje komen halen uit de ATC grabbelpot.
Ik ben zaterdag 13 april op de Art Specially te vinden bij de Hobbystudio.
Hier geef ik een demo met de gelli plate in combinatie met alcoholinkt en natuurlijk gebruik ik hierbij de materialen van Pronty en Dutch Doobadoo.
Het zou leuk zijn om je eens een keer te ontmoeten.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

2 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

oh.... wat een top idee is dit zeg!!!
veel plezier op de beurs, dit jaar ga ik niet. hopelijk lukt het volgend jaar.
groetjes Alma

marja kenter zei

Dit is echt een heel leuk idee, wat zijn ze super mooi geworden.
Ik ga zondag naar de beurs, ik kijk er erg naar uit.
Fijne avond en groetjes