Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 9 april 2022

Bloghop nieuwe collectie Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.


Dit is de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo die je nu in de winkels kunt vinden.
In de eerdere berichten van deze bloghop hebben jullie al allerlei leuke creaties met deze nieuwe collectie langs zien komen.

Ook ik ben met deze collectie aan de gang gegaan en geniet nu van de vrolijke voorjaarshanger die ik in mijn klas opgehangen heb.


In dit blogbericht laat ik weer m.b.v. foto's zien hoe ik deze kleurrijke hanger gemaakt heb.


De mask van de bijenkorf heb ik op een stuk aquarel papier gelegd en vervolgens heb ik een spray inkt gebruikt.


Hierbij kwam het stencil behoorlijk onder de inkt te zitten en met dit stencil heb ik een afdruk gemaakt.
Eigenlijk dient het stencil dan als een soort stempel.


Met watercolors heb ik hier en daar de kleuren iets meer aangezet en daarna heb ik met een zwarte fineliner lijntjes op de bijenkorf getekend.


Voor het bijtje wilde ik geen egaal geel papiertje gebruiken. Daarom heb ik sprayinkt gebruikt om het papier geel te kleuren.


De bovenste vleugels van deze bij zijn dubbel. Eerst heb ik voor de vleugels aquarelpapier gekleurd met distress inkt. Daarna heb ik van het spinragpapier uit een fotoalbum nogmaals de vleugels gescheurd en deze hier bovenop geplakt.


Dit spinragpapier heb ik ook achter de opening van de bijenkorf geplakt.
Omdat ik er iets van een mobiel van wilde maken, heb ik er 2 bloemen bij getekend en deze bloemen heb ik geverfd met watercolors.


Voor het hart van de bloem heb ik ook nog Nuvo drops gebruikt.


Dit is de bloem geverfd met een lekker knal kleurtje. Nadat de verf droog was, heb ik lijntjes getekend met een zwarte fijnschrijver.


En zo zie je wat een mooi effect de toevoeging van een witte acrylinkt heeft op zo'n bloem.
De lijntjes heb ik getekend met een kroontjespen en de witte acrylinkt.


De steel van de bloem en de bladeren heb ik onder de bloem geplakt.
Ook hier heb ik weer de witte inkt gebruikt. Het hart van de bloem heb ik verhoogd opgeplakt met foamtape.


Hier kun je de bij iets beter bekijken. Ook nu heb ik op 1 vleugel weer spinragpapier geplakt.
De randen van de bij heb ik iets aangezet met oranje distress inkt. Ook de wangen van de bij heb ik met deze distress inkt iets kleur gegeven.


Hier word je toch gewoon blij van?

Dit was het laatste bericht van deze bloghop.
Leuk dat je weer kwam kijken wat wij allemaal gemaakt hebben met deze nieuwe collectie.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze bloghop vinden.

Je kunt nu vanaf  HIER weer terug naar de start van deze bloghop bij Dutch Doobadoo.

Geniet van het creatief bezig zijn!
Groeten Hanny.

5 opmerkingen:

Hetty P. zei

Wat een leuk idee om er een hanger van te maken,
zo haal je echt het voorjaar in huis,
Fijne dag,
Hetty

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig. Goede uitleg ook. Groetjes Betha

Louwina zei

Hele mooie hanger is het geworden vindt hem echt geweldig😍.

Wens je een fijne dag toe en groetjes van Louwina

Anke zei

Leuk om er een mobile van te maken. Is mooi gelukt!
Groetjes Anke

roelie zei

Dit ook heel mooi geworden als mobille