Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 3 april 2022

Put a flower on it.

Hallo creatievelingen.

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Voor deze art journal pagina heb ik een foamstempel uit de Pronty Crafts Florial collectie gebruikt (art.nr. 494.905.011).




Met deze stempel heb ik een afdruk gemaakt met Versamark.
Versamark is een kleurloze inkt.
Hier overheen heb ik witte embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Er ontstaat zo een laagje waarop spray inkten niet hechten.



Over deze stempelafdruk heb ik Distress Oxide Spray (kleur: speckled egg) gesprayed.
Om te voorkomen dat ik mijn hele omgeving ook deze mooie blauwe kleur geef, heb ik het papier in een doos gelegd tijdens het sprayen.



Omdat ik deze kleuren nog wat flets vond, heb ik er nog wat donkerblauwe sprayinkt van Adirondack bij gebruikt. Nadat de sprayinkt opgedroogd is, kun je met een stukje keukenrol gemakkelijk de inkt over de stempelafdruk weghalen. De lijntjes van je stempelafdruk zijn dan weer mooi wit.


Met Inktense kleurpotloden heb ik hier en daar wat bloemblaadjes gekleurd. Door dit hierna met een penseel nog iets nat te maken, vloeit de kleur van de Inktense potloden mooi uit. Je krijgt dan een beetje een aquarel effect. Zo krijg je meer contrast in de bloem.
Ik gebruik graag de Inktense kleurpotloden omdat deze potloden na droging watervast zijn. Je kunt er dus gemakkelijk een nieuw laagje over aanbrengen zonder dat dit gaat mengen met de laag die je eronder gekleurd hebt.


Uit het papier van deze Floral collectie heb ik blaadjes (art.nr. 471.201.003) geknipt. De randen van deze blaadjes heb ik iets met Distress inkt geïnkt. 
In combinatie met wat gescheurde blaadjes uit woordenboeken en een stempelafdruk heb ik hier een cluster bovenaan de bladzijde mee gemaakt.


De blaadjes die ik bij dit cluster gebruikt heb, zijn afkomstig van het middelste papiertje dat je op deze foto ziet staan.


De tekst in dit cluster is afkomstig uit het stickervel (art.nr. 491.100.018) van de Florial collectie.
Ik ben dol op dit soort sticker teksten.


De bloemen op deze pagina zijn ook ingekleurde stempelafdrukken.
Deze stempels heb ik ingekleurd met watercolor verf. (Ik had hiervoor ook mijn Inktense kleurpotloden kunnen gebruiken).
Met een witte en zwarte fineliner heb ik nog wat extra lijntjes in deze stempelafdrukken getekend.


Zoals je ziet heb ik het papier gescheurd voordat ik deze pagina in mijn art journal plakte.
En nu ik dit bericht aan het schrijven ben en de pagina nog eens goed bekijk, ben ik wel een beetje verbaasd. Deze keer ben ik eens niet nog met verf/inkt aan het spetteren gegaan!
En ik mis de spetters niet eens.....

Achter deze art journal pagina zie je al weer een andere pagina zitten. Dat is een pagina met veel rood en wit. Binnenkort zal ik die pagina hier laten zien.

Bedankt weer voor je bezoek hier aan deze pagina.
Tot een volgend bericht.
Groeten Hanny. 

1 opmerking:

marja kenter zei

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik dit heel erg mooi vind.
Fijne dag en groetjes