Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 13 april 2022

The 100 Day Project.

 Goedemorgen.

Vandaag wil ik jullie weer een aantal creaties laten zien die ik gemaakt heb in mijn
100 Day Art Journal.
Een art journal met allemaal kleine projecten gemaakt met stash die ik nog heb liggen.
Bij iedere creatie komt ook een verfstrip terug.
Een uitdaging die bedoeld is om iedere dag even creatief bezig te zijn. Dat iedere dag heb ik maar los gelaten, dat lukt me gewoon niet. Voor mij is 'die iedere dag' geworden 'iedere dag waarop ik tijd heb om wat te maken.' En van het maken van dit soort kleine projecten geniet ik enorm.


Dag 38.
Op een Pronty designteamdag zijn we met het team bezig geweest om veren te bewerken. Hierbij heb ik o.a. een gelli plate, acrylverf, stempels en stencils gebruikt. Het idee om veren op deze manier te bewerken, is een idee van Birgit Koopsen. Haar tutorial is op You Tube te vinden.
Zo ontzettend leuk om te doen.
En mocht je nu op zoek zijn naar die verfstrip..... Die ga je niet hier vinden.
Ik ontdek nu dat ik dit vergeten ben. Maar ik ga nog wel een verfstrip toevoegen denk ik.


Dag 39.
Een eenvoudige creatie. Maar het geverfde kaartje dat ik hierbij gebruikt heb, is zo ontzettend mooi. Helaas zie je de vleug goud die op dit kaartje zit, niet op de foto.
De punten van de verfkwasten op deze stempel zijn gebleekt met chloor.


Dag 40.
Weer een creatie met mijn favoriete kleuren. De materialen die ik na de voorbereiding van een workshop nog op mijn tafel had liggen, heb ik direct gebruikt hiervoor. Ik noem dit gewoon opruimen...


Dag 41.
Ooit kreeg ik deze leuke ronde zwart-wit gestreepte label van een lief iemand.
Nu kwam hij mooi van pas.
Zien jullie dit gave geverfde kaartje op mijn creatie? Zo gaaf vind ik.
Dit kaartje is een afdruk gemaakt met mijn gelli plate, acrylverf en een stencil van Pronty.


Zo heerlijk dat je al kunt genieten van dit soort mooie papiertjes die uit je handen komen.


Dag 42.
Cijfers en letters hoef je niet altijd horizontaal te plakken.


Dag 43.
Zo leuk om onverwachts een cadeautje te krijgen met allemaal creatieve materialen. Dit moest natuurlijk ook vastgelegd worden in een creatie.

Mijn art journal wordt steeds voller en komt al behoorlijk open te staan. Ik denk dat ik na creatie 50 maar moet ga starten met een 2e art journal.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van je creativiteit (en van het mooie weer).
Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

erg leuk en creatief gemaakt... het combineert ook allemaal zo leuk bij elkaar.
groet Alma