Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 18 april 2022

Meer is niet nodig.

Hallo creatievelingen.

Misschien denk je wel wat een vreemde titel voor een blogbericht.
Zoals je wellicht al wel ontdekt hebt, houd ik niet van die overvolle kaarten.
Dit is ook zo'n eenvoudige kaart. Maar dat vind ik het mooie van deze kaart.
Misschien dat ik op het moment dat ik deze kaart ga versturen nog een tekst met lichtblauwe letters toevoeg, maar dat is niet eens nodig. Door de tekst er nu nog niet op te plakken, kan de
kaart straks voor meerdere gelegenheden gebruikt worden.


Bij het maken van deze kaart heb ik diverse producten van Pronty Crafts gebruikt.
In dit blogbericht laat ik m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Als je met de gelli plate bezig gaat, heb je altijd papier nodig waarop je je brayer schoon kunt rollen en waarmee je verf  van je gelli plate afhaalt die je niet op je uiteindelijke print wilt hebben.
Het vel dat ik voor deze kaart gebruikt heb, is zo'n vel.
Het is dus niet de uiteindelijke print die ik voor deze kaart gebruikt heb, maar eigenlijk het "afvalpapier"


Dit stencil (art. nr. 470.801.060) heeft voor de blokjes op de print gezorgd.


Omdat er een beetje iets roze in de afdruk zat, heb ik besloten deze kleur te versterken.
Met Distress inkt en een stencil (art. nr. 470.803.087) heb ik de + + + op het papier gemaakt.


Ook de blauwe letters op deze achtergrond heb ik met een stencil gemaakt.



Dit stencil (art. nr. 470.765.030) heb ik gebruikt in combinatie met Versamark. Versamark is een kleurloze stempelinkt.
Met behulp van een blending tool heb ik de Versamark door het stencil heen aangebracht op het papier.
Hierna heb ik over deze Versamark embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.


Pronty Crafts heeft ook diverse labels uitgebracht die leuk zijn om te gebruiken.


Op de foto zijn deze papieren labels zwart, in werkelijkheid zijn de labels wit (art. nr. 472.700.012).
De oranje label komt uit deze set en is met Distress inkt gekleurd. Deze inkt heb ik iets nat gesprayed en daarna met de heattool gedroogd. Ook hierdoor krijg je een wat minder egaal effect.


Dit zijn de chipboard labels die ik gebruikt heb (art. nr. 492.001.024).
De roze label heb ik eerst niet al te netjes met gesso geverfd en daarna met watercolors een kleur gegeven. Doordat de gesso niet zo netjes is aangebracht, krijg je wat contrasten op je label.


Om nog iets van het lichtblauw terug te laten komen, heb ik achter de labels blauw sisaltouw tevoorschijn laten komen.
De achtergrond heb ik op roze cardstock geplakt.

Met deze kaart heb ik laten zien dat je niet alleen de print afdrukken die je met de gelli plate gemaakt hebt, kunt gebruiken, maar ook je "uitrol" papier moet je eens goed bekijken!

Bedankt weer voor je bezoek hier. Fijne dag verder en tot een volgende keer.

Groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: