Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 16 januari 2022

Al vast een opwarmertje.

Hallo bloglezers.

Morgen starten we bij de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends met de #rainbowdaysprontycrafts
We hopen dat jullie met deze challenge mee zullen gaan doen.
8 Dagen lang gaan we er een kleurrijk feestje van maken.
Iedere ochtend wordt er om 10:00 uur 's morgens een tutorial geplaatst om jullie te inspireren. Aan het einde van deze periode wordt er onder de personen die met de #rainbowdaysprontycrafts minimaal 2 creaties op de facebookpagina geplaatst hebben 2 x een give away verloot. Ook leuk toch?
Naast de tutorials zal het designteam van Pronty ook nog andere voorbeelden ter inspiratie laten zien komende 8 dagen.

We hopen dat jullie enthousiast met ons mee gaan doen zodat de Blue Monday (wat de meest deprimerende dag van het jaar genoemd wordt) dit jaar geen kans gaat krijgen.

Om jullie vast beetje in sfeer te brengen laat ik vandaag al een kleurrijke art journal pagina zien. Voor deze pagina heb ik resten papier gebruikt die ik te mooi vond om weg te gooien.


Dit is de art journal pagina die ik gemaakt heb.



Deze pagina zit in een art journal die ik zelf gemaakt heb. In deze journal heb ik pagina's gedaan die verschillend in formaat zijn. De uitleg hoe ik deze voorkant gemaakt heb zal ik ook binnenkort eens uitwerken. De 8 pagina's die ik gemaakt heb voor de RainbowDays heb ik bij elkaaar in een ander journal gehouden.


Het begon met dit reststukje papier. Dit heb ik gebruikt als achtergrond voor mijn pagina.
Inmiddels heb ik geen idee meer waarom deze vegen van inkt op mijn pagina terecht gekomen zijn.
Maar zo alles bij elkaar vond ik het wel mooi om wat mee te doen.
Ooit heb ik er een stukje papier vanaf geknipt dat ik ergens voor gebruikt heb. Maar dit is natuurlijk te verbloemen.


Met oranje en roze acrylverf, een blending tool en een stencil (Crafts Stencil Checker Plate ar. nr. 470.803.083) heb ik op het papier een accent aangebracht. Ook heb ik met deze 2 kleuren gespetterd.



Met licht blauwe verf, een blending tool en een stencil (Pattern Background A4 art. nr. 470.770.053) heb ik een 2e accent op dit papier aangebracht.



Met een andere kleur acrylverf heb ik een 3e stencil gebruikt (Mask Stencil Squares 15 x 15 cm
art. nr. 470.801.060).



Onderin de pagina heb ik nog wat restjes papier geplakt en wat washi tape. Dat hier een gat in het papier gezeten heeft zou je nu niet meer zeggen.
Tussen mijn restpapier vond ik ook nog een strookje papier met cirkels eruit gestanst. Die cirkels heb ik destijds met groene inkt geverfd. Vandaar dat je rondom de cirkels nog een restje groene inkt ziet. Om dit strookje meer een geheel met de rest van de pagina te laten zijn, heb ik ook hier de blokjes terug laten komen. Dit strookje heb ik alleen bovenaan de pagina vastgeplakt zodat het nu als een flapje aan de pagina vastzit.


De paarse vlinder (die ik uiteindelijk bij een uitwerking voor komende week niet gebruikt had) is een mooie blikvanger op deze pagina.
De tekst 'Perfectly imperfect' vond ik goed passend bij deze pagina. Deze tekst komt uit het vel Embellishments Quotes van Pronty (art. nr. 472.700.010). Op de een of andere manier vind ik art journal pagina's zonder teksten vaak niet af.....
Met 3 kleuren stempelinkt heb ik de woorden enjoy, relax en focus op de pagina gestempeld.


Dit was een art journal pagina gemaakt om jullie al vast in een kleurrijke sfeer te brengen.
Het Pronty team hoopt dat jullie komende week met plezier de #rainbowdaysprontycrafts zullen gaan volgen en wellicht ook zelf creatief aan de gang zullen gaan. Wat je maakt met de kleur van die dag maakt niet uit. Dit mag een art journal pagina zijn, een kaart, een ATC, een scrappagina. Het maakt niet uit. Als je dit met plezier gemaakt hebt, dan is onze opzet geslaagd.

Komende 8 dagen zal 's ochtends om 10 uur een tutorial op de Pronty Crafts and Friends facebookpagina verschijnen. Op mijn eigen blog zal ik om 10:00 uur 's morgens mijn eigen uitwerking voor die dag plaatsen.
Laat het voor iedereen een week met heerlijke creativiteit worden.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

marja kenter zei

Ohhhh, wat vind ik dit mooi!!!
Liefs