Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 20 januari 2022

RainbowDays bij pronty Crafts: rood

Hallo bloglezers.

En dan zijn we weer een dag verder met de #rainbowdaysprontycrafts
Vandaag is het de dag voor de kleur rood.
Met deze kleur heb ik een art journal pagina en een label gemaakt.


Dit is de label die ik gemaakt heb.
Basis voor deze label was het blad waarin de kleine witte paper art labels (hier op de foto zwart) van de Pronty Vintage collectie in zaten (art. nr. 472.700.012).



Nadat ik al deze labels losgehaald had, hield ik dit vel met deze eruit gedrukte labels over. En daar zag ik natuurlijk weer mogelijkheden in.....
Ik heb dit op mijn papier gelegd en met distress inkt de labels over genomen. Hierna ben ik met een fijnschrijver langs de randen van de kleine labels gegaan (Hierbij heb ik dat blad waar de labels uitkwamen laten liggen omdat dit gemakkelijker tekent).


Twee van de witte labels uit dit vel heb ik gebruikt. Hierop heb ik + + + + gestempeld. Voor de rest heb ik de voorraad van mijn resten embellishmentbak maar weer eens geplunderd.
Er ligt weer een label klaar voor als ik deze ooit nodig heb.

Maar ik heb nog een creatie met rood gemaakt.


Deze art journal pagina zit in mijn Rainbow art journal.
De kwaliteit van deze foto is niet optimaal. Ik heb alleen maar een foto van het eindresultaat gemaakt bij avondlicht.
In dit blogbericht zal ik ook uitleggen hoe ik dit gedaan heb.


Op aquarelpapier heb ik een met een Pronty stencil (Mask Stencil Retro Pattern 4 Layers art. nr. 470.803.080). en structuurpasta een aantal motiefjes gemaakt.




Ook heb ik op reststukjes papier met stencils en structuurpasta nog wat motiefjes gemaakt.

Toen de structuurpasta droog was, heb ik het papier nat gemaakt met water en met watercolors geverfd. Doordat het papier iets nat is, mengt de verf zich beter.


Nadat deze laag verf droog was, ben ik aan het spetteren gegaan. Zou ik dit spetteren doen terwijl de achtergrond nog nat geweest was, dan waren de spetters uitgelopen. 


Omdat ik iets meer contrast wilde hebben in de achtergrond heb ik nogmaals een aantal motieven met structuurpasta aangebracht. Deze keer heb ik de structuurpasta gedroogd met de heattool. Hierdoor kon de verf van de achtergrond niet in de motieven trekken en bleven deze mooi wit.


De voorraad washitape heb ik erbij gepakt. Vaak scheur ik het washitape omdat ik dit een mooier effect vind hebben.


En toen heb ik van alles gedaan met deze pagina, zonder van de tussenstappen nog foto's te maken. Sorry.
Op het papier ben ik met rode inkt gaan stempelen. Hierbij neem ik de stempel in mijn handen en gebruik geen acrylblok omdat ik op deze manier stempelafdrukken krijg met minder scherpe randen.
Ik heb het blokjesstencil (Pronty Mask stencil Squares art. nr. 470.801.060) gebruikt in combinatie met zwarte gesso en een blending tool. Door niet te veel gesso op je blending tool te nemen, krijg je een scherpere afdruk van de blokjes en loopt de gesso niet zo snel onder je mask door.


De kleinere stukjes met structuurpasta (deze foto liet ik al eerder in dit blogbericht zien) heb ik ook rood geverfd. Deze zie je hier en daar bij het cluster terugkomen.
In mijn bak met papieren embellishments ben ik op zoek gegaan naar wat ik bij deze pagina gebruiken kon. Daar kwam ik deze tekst en de vuurtoren tegen.
Verder heb ik nog een stukje rood wit gestipt papier gebruikt, een stukje gestipt vellum, en een stukje verbandgaas dat ik rood geverfd heb.


En toen lag deze pagina daar, maar eigenlijk was ik er nog niet tevreden over.


De naaimachine bood de uiteindelijke oplossing. Nu ben ik tevreden over deze pagina. De kwaliteit van deze foto is niet optimaal omdat ik deze foto bij avondlicht genomen heb.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief zijn, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: