Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 18 januari 2022

RainbowDays bij Pronty Crafts: indigo.

Hallo bloglezers.

De kleur waarmee we vandaag bij de #rainbowdaysprontycrafts aan de gang gaan is: Indigo.
Ik las ergens dat het menselijk oog vrij ongevoelig is voor het licht met de frequentie indigo. Hierdoor kunnen sommige mensen indigo dan ook niet onderscheiden van blauw en violet.
Indigo is ook een kleurstof die veel gebruikt wordt voor het verven van spijkerbroeken.


Dit is mijn pagina met de kleur indigo.
In mijn journal zit deze pagina geplakt tegen de blauwe pagina. Vandaar dat ik ook weer een rand gescheurd heb.
In dit blogbericht laat ik jullie weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op deze pagina zie je een los kader. Hiervoor heb ik eerst met mod podge een stukje keukenrol op aquarelpapier geplakt. Dit was geen groot succes omdat dit keukenpapier papier maché achtig werd. Hier overheen heb ik stukjes uit een postzegelcatalogus, een stukje papier uit een Grieks woordenboek en een stukje papier uit een wiskundeboek geplakt.


Hierna heb ik met structuurpasta en een stencil (Pronty Mask Stencil A5 Alphabet art.nr. 470.802.094) de letters op de pagina aangebracht.


Terwijl de structuurpasta droogde, heb ik de tandwielen geverfd (Pronty Chipboard Steampunk
art. nr. 492.010.021).


Hierbij ben ik begonnen met een laagje gesso op het chipboard aan te brengen. Hierbij heb ik niet het gehele chipboard wit geverfd. Door niet alles te raken, krijg je meer contrasten.
Toen de gesso droog was, heb ik de tandwielen met een penseeltje met sprayinkt geverfd. Hier en daar heb ik embossingpoeder (blauw en goud) in de natte inkt gestrooid en dit verhit. Dit heb ik ook op sommige plekken langs de randjes van het chipboard gedaan. Dit geeft een leuk effect. Om nog wat meer contrasten te krijgen heb ik hier en daar nog een Inktense potlood gebruikt. Dit is een watercolor potlood dat watervast opdroogt. Zo kun je gemakkelijk laagjes over elkaar heen aanbrengen.


Nadat de structuurpasta droog was, heb ik dit stukje geverfd met watercolors. Doordat de structuurpasta de inkt meer opzuigt krijg je een kleurverschil.


De randen van het papiertje heb ik met distress inkt gekleurd.


Op een stukje dessinpapier heb ik met een stencil (text bij Julia Woning) en blending tool acrylverf aangebracht. Ook heb ik hierop met gouden verf gespetterd.



Deze 3 elementen zijn de basis van mijn art journal pagina.


Het verbandgaas dat ik op deze pagina gebruikt heb, heb ik met watercolors geverfd.
Het plaatje van het inktpotje en de klok heb ik uitgeknipt. Het tandwiel is verhoogd opgeplakt. Zo krijg je iets meer diepte in je pagina.

Dit was mijn bijdrage voor vandaag.Het was heerlijk om met deze pagina bezig te zijn.
Mocht je ook zelf aan de slag gaan, geniet ervan!

Groeten Hanny.

2 opmerkingen:

Margreet zei

Gaaf om te zien hoe je dit moois gemaakt hebt.
xxx Margreet

tine zei

Beste Hanny,
ik vind het altijd fijn, om je blogpost te lezen! het is een verkorte versie van heel veel informatie, en dat vind ik best heel interessant! ik heb er al heel veel uit geleerd!
ik ben je hiervoor heel dankbaar!

lieve groetjes

Tine