Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 22 januari 2022

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo mixed media collectie.

Hallo bloglezers.

Wat is het toch heerlijk om een hobby te hebben waar je zo veel plezier aan kunt beleven.
En dat plezier wordt weer wat uitgebreid, want er is weer een nieuwe mixed media collectie uitgekomen van Dutch Doobadoo. Een super collectie met masks en stickers.


Met deze bloghop willen we jullie weer op ideeën brengen wat je met deze nieuwe materialen
zou kunnen doen.


De sticker quotes zijn erg leuk om te gebruiken. Op kaarten, op art journal pagina's, bij het verwerken van foto's enz.

Een goede mask is een mask waarbij de rest van je kaart, art journal pagina, scrap lay out, atc of iets dergelijks maar heel weinig nodig heeft.


En dat is bij deze mask het geval vind ik.


Dit zijn de 2 pagina's die in mijn art journal een plaats gaan krijgen.

In dit bloghopbericht laat ik jullie weer zien hoe ik deze pagina's gemaakt heb.


Het idee dat ik had, was om de mask op papier te leggen. Hier pigmentpoeders van diverse kleuren over te strooien. (Dit zie je op de bovenstaande foto). En dan bij dit poeder water te sprayen. En dat dan dit vocht door de openingen van de mask op het papier terecht zou komen. Dat was het idee....


Maar dat water trok al snel onder de mask door, het aquarelpapier in. En werd zo 1 grote vlek.


Daarom heb ik op die grote natte mask een ander stukje aquarelpapier gelegd en dit aangedrukt.


Op deze foto zie je de mask nog op het bovenste vel papier liggen en kun je zien dat de pigmentpoeders één grote vlek gemaakt hebben onder de mask.


En toen ik het papier weg haalde kwam er een hele mooie afdruk tevoorschijn. Dan bedoel ik de onderste afdruk die op de foto hierboven staat.
Op de oorspronkelijke afdruk zie je nauwelijks wat van alle lijntjes van de mask.
Maar de 2e afdruk (waar de inkt op de mask lag) vind ik fantastisch. Qua belijning en qua kleur.
Eigenlijk zijn dit gewoon creatieve cadeautjes als je zoiets ziet als je je papiertje optilt.


Omdat het bovenste vel papier op deze bovenstaande foto niet interessant genoeg was heb ik er een 2e mask (Dutch Mask Art Stars art. nr. 470.741.004) bij gepakt, een blending tool door het restant van de vlekken op mijn mask gehaald en hiermee het patroon op het papier gemaakt. Ook ben ik op deze manier langs de randen van het papier gegaan. En ineens wordt deze art journal pagina veel interessanter.



Dit zijn de pigmentpoeders die ik voor deze kaart gebruikt heb.
Hierna heb ik nog gespetterd met de Distress Mica Stains en met een glimmende watercolor.


Omdat ik de achtergrond zo mooi vond, heb ik weinig hierop geplakt. Alleen maar wat labels, een afbeelding van een schilderijlijst, een stukje verbandgaas en een tekststrookje uit de nieuwe collectie gebruikt. Dat tekststrookje heb ik gemat en geplakt op een stukje karton van een oude doos.
De randen van deze art journal pagina heb ik nog bewerkt met wat bruine inkt en op bruin papier geplakt.


En op de andere art journal pagina heb ik wat uitgeknipte stempelafdrukken gebruikt, een label op kurk gestempeld, wat getekende blaadjes toegevoegd en een gestanste cirkel. Omdat ik de kaart nog wat te kaal vond heb ik er nog wat reinforcers op geplakt. Het sticker bannertje met het hartje en het tekststrookje uit deze nieuwe collectie passen er ook goed bij.

Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop. Maar we willen jullie nog meer moois met deze nieuwe collectie laten zien.
Je kunt nu doorhoppen naar Daisy
Ook zij heeft weer iets moois gemaakt.

Bedankt voor je bezoek hier aan onze bloghop.
Geniet van het creatief bezig zijn en tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

marja kenter zei

Prachtig. Ik vind het zo knap hoe je dit allemaal hebt gedaan.
Fijn weekend en groetjes

Véro D zei

Meesterlijk ! Lijkt me echt een uitdaging !