Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 3 januari 2022

Een kaart om iemand sterkte te wensen.

Hallo bloglezers.


In het blogbericht van vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.
Het streven van mij is om altijd een kaart op voorraad te hebben om iemand te laten weten dat je aan ze denkt in een moeilijke situatie.
De tijd om voor iemand snel een kaartje te kunnen maken ontbreekt me soms. Dan is het fijn om een kaart op voorraad te hebben.

Ik ben begonnen met het aquarelpapier op maat te snijden. Ik heb aquarelpapier genomen omdat ik wat waterdruppels heb laten lopen op het papier.
Met distress inkt en een blending tool heb ik het papier gekleurd.



Distress inkt is op waterbasis. Dat betekent dus dat als je vanaf de rand van je papier een waterdruppel naar beneden laat lopen, dat dit de inkt op die plaatsen meeneemt. Je krijgt dan van die mooie banen naar beneden toe.



Tussen deze druppels door heb ik met een stencil (art.nr. 470.802.094) uit de Vintage collectie, distress inkt en een blending tool de cijfers en de letters toegevoegd. Hierbij ben ik een beetje met de richting van deze lijnen mee gegaan.


Vervolgens heb ik wat waterdruppels op het papier gespat. Met een stukje keukenrol heb ik na een tijdje de nog natte druppels opgedept. Je krijgt dan van die kleine vlekjes.


Omdat ik verder de achtergrond niet meer wilde bewerken, heb ik het papier gefixeerd.
Bij het sprayen, spatten, fixeren e.d. leg ik de kaart altijd in een doos. Zo voorkom ik dat de spetters in het rond vliegen. Zoals je aan de doos kunt zien is dit ook hard nodig.


Toen het fixeerlaagje droog was, heb ik met een witte stift wat accenten aangebracht. Zou ik dit doen zonder de kaart eerst te hebben gefixeerd, dan zou de kleur van de distress inkt in de witte inkt kunnen zuigen waardoor de lijnen niet mooi wit zouden blijven.




Pronty heeft ook een set papieren labels (art.nr. 472.700.012). Op de foto hierboven zijn de labels in het zwart afgebeeld. In werkelijkheid zijn het witte labels. Het papieren label heb ik bewerkt met de distress inkt.
Ook heeft pronty chipboard vormen (art.nr. 492.010.023). Bij het chipboard hartjes label heb ik eerst een laagje gesso op het chipboard aangebracht en daarna dit met watercolors geverfd.
Met wat restjes papier, plakletters en een stukje naaigaren heb ik de kaart verder afgemaakt.
Als je goed kijkt, kun je nog net zien dat ik deze achtergrond op een dubbele kaart in bijpassende kleur geplakt heb.

En nu maar hopen dat deze kaart nog lang niet verzonden hoeft te worden.

Dank je wel weer voor je bezoek vandaag aan mijn blog.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooie kaart, dank je wel voor je uitleg hoe je de kaart gemaakt hebt
groetjes, Alma