Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 24 januari 2022

RainbowDays bij Pronty Crafts: de regenboog.

Hallo bloglezers.

Vandaag is het al weer de laatste dag van de RainbowDays bij de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends. Vandaag komen alle kleuren van de regenboog samen in de uitdaging.
Ook ik heb een art journal pagina met een regenboog gemaakt.


Een eenvoudige pagina, waar voor mijn gevoel niets meer bij hoefde.

Deze pagina heb ik op de volgende manier gemaakt:


In de achtergrond wilde ik de +++ niet zo op 1 lijn hebben, daarom heb ik een aantal +++ van dit stencil (Stencil Crosses A4 art.nr. 470.803.087) afgeplakt.
Hierna heb ik dit stencil gebruikt in combinatie met structuurpasta.



Toen de structuurpasta droog was, ben ik hier met distress inkt en een blending tool overheen gegaan.
Dit heb ik niet zo egaal gedaan omdat ik meer contrast in de achtergrond wilde hebben.


Met verschillende pigmentpoeders heb ik de achtergrond verder afgemaakt. Hierbij heb ik ook een dik penseel gebruikt om de poeders te mengen.


Dat hele subtiele roze heeft zich mooi gemengd met de blauwtinten.


Voor de regenboog heb ik op aquarelpapier willekeurig de verschillende kleuren geschilderd.
De buitenrand van de regenboog heb ik gescheurd. De rest van de bogen zijn geknipt. De 'tussenboogjes' heb ik weg gelaten.
Onderaan de regenboog liggen gold flakes. Deze heb ik gewoon met lijm opgeplakt.
Omdat ik nog wat kleur op de pagina miste, heb ik de quote in gekleurde letters gestanst.

Dit was dan mijn laatste bijdrage voor de RainbowDays. Ik vind het erg leuk om te zien dat er zo veel inzendingen binnen zijn gekomen. Hieruit mag ik denk ik wel de conclusie trekken dat jullie deze challenge net zo leuk hebben gevonden als ik dat deed. Wat mij betreft is de startgedachte waar deze challenge mee begon "No more blue mondays" geslaagd.
Op 1 februari maken we op de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends bekend welke 2 personen de give aways hebben gewonnen.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder.
Groeten Hanny.


2 opmerkingen:

marja kenter zei

Erg mooi, wat een prachtige kleuren zo bij elkaar. En wat een goed idee om die +++ af te plakken.
Fijne dag en groetjes

Margreet zei

Weer een gave pagina en heel duidelijk uitgelegd. Was idd een leuke challenge!
xxx Margreet