Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 20 maart 2020

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo collectie maart 2020.

Hallo creatievelingen.

Kom je hier voor de bloghop van Noor Design, dan moet je even
naar het vorige bericht, het bericht van gisteren, door scrollen.

Vandaag weer een bericht om jullie de nieuwe Dutch Doobadoo collectie te laten zien.
De laatste bloghop in deze samenstelling van het Designteam.
Bij de volgende bloghop zal het team verdeeld zijn in een kaartenteam en een mixed mediateam.
Ik gok dat jullie wel weten bij welk team ik ga behoren.....


Als jullie de bloghop gevolgd hebben, hebben jullie al diverse mooie uitwerkingen
gezien met deze nieuwe collectie.



Voor dit bloghopbericht heb ik de sterrenmask gebruikt.


Met deze sterrenmask heb ik een kaart gemaakt:


In dit blogbericht wil ik uitleggen hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Omdat ik met alcoholinkt gewerkt heb, heb ik yupo papier gebruikt.
Yupo papier is een synthetische papiersoort, ideaal wanneer je alcoholinkt gebruikt
omdat de inkt hier zo mooi op uitvloeit.

Met structuurpasta heb eerst ik de sterren aangebracht.
Ik werk graag met de structuurpasta van DDBD omdat het effect van deze pasta mooi is,
het is prettig om mee te werken en de droogtijd is kort.


Over de sterren heen heb ik alcoholinkt aangebracht.
Hier en daar heb ik de inkt wat verdund met blending solution.
De kleuren vloeien dan zo mooi door elkaar.
Met de gouden alcoholinkt heb ik gespetterd.
De randen van het yupo papier heb ik nog een kleurig accent gegeven
met de Cadence Twin Magic Metallic Paint in de kleur tin aqua.





De basis voor deze kaart is de Dutch Card Art Ticket.


De binnenkant van het flapje op deze kaart heb ik gekleurd met Brusho en distress inkt.
Dit omdat ik het contrast hiervan met de alcoholinkt  mooi vind en de mask nu op
een andere manier gebruikt wordt.
Op deze manier blijven de lijnen van de sterren wit.

Met paper art van Dutch Doobadoo, papieren embellishments en washi tape
heb ik de kaart afgemaakt.







Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.

Voor meer inspiratie kun je nu doorhoppen naar:



Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om tussen 20 en 22 maart 2020 ook onder dit bericht een reactie achter te laten.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel plezier met de verdere bloghop.
Enjoy this day!

Groeten Hanny.

20 opmerkingen:

Margreet zei

Ik krijg meteen zin om dit uit te proberen. Supergaaf!
xxx Margreet

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat mooi en wat een gave mal/mask is dit! Groetjes Betha

Lucky L. zei

Prachtig voorbeeldkaartje met deze nieuwe mask stencil!
Groetjes Ingrid

Gina zei

Heel mooi met het sterrenstencil ! Leuke kleuren ! Groetjes, Gina

Crea Astrid zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Crea Astrid zei

Leuke kaart Hanny. Mooi hoe je het met de sterren mask hebt gedaan.

Groetjes, Astrid.

Bea zei

Mooie kaart met de sterrenmask Hanny....

groetjes Bea.

Cobie zei

Mooi kaart Hanny!
Groetjes Cobie

Diny zei

Wow....wat gaaf gedaan Hanny!
Ik zit op dit moment ook in een flo van verven en kleurtjes maken.
Je hebt er een prachtige creatie van gemaakt!
Groetjes Diny

Rosina zei

PRACHTIG dit kaartje Hanny, een echt kunstwerkje en zeker met die sterrenmasker en alcohol ink is het je perfect gelukt iets schitterends mee te maken....zo gaaf!!!!

groetjes Rosina

Debby Kuster zei

Ook alweer zo'n top creatie. Dat word slecht voor mijn portemonnee. Want ze zijn zo leuk

ger zei

ook alweer zo'n super mooie kaart is dit geworden

Miriam's creablog zei

zo mooi <3. gr Miriam

Aartje zei

Lekker knoeien met inkt. Altijd weer mooi om te zien wat het resultaat het geeft. En het resultaat is hier weer heel mooi.
Groeten, Aartje

Sabine zei

Leuk deze mal in combinatie met mixed media, ik vind het een stoer geheel, mooi.

Linda zei

Leuke kaart is geworden.
Ik heb nog nooit met structuur pasta gewerkt dus dat ga ik snel ook eens doen.

Bedankt xx

Linda zei

Leuke kaart is geworden.
Ik heb nog nooit met structuur pasta gewerkt dus dat ga ik snel ook eens doen.

Bedankt xx

Irisx25 zei

Wauw wat een gaaf effect. Wil al een tijdje de structuur pasta uitproberen.

Engelchen zei

Een prachtige kaart ... super leuk idee met al die leuke spulletjes.

Crea-Mo's Cards & More zei

Wauw, wat mooi de ton sur ton kleuren blauw. Prachtige creatie. Liefs Monica