Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 29 maart 2020

Online scrappen.

Hallo allemaal.

Momenteel leven we in een tijd die voor veel mensen niet gemakkelijk is.
Geen contact mogen hebben met mensen die veel voor je betekenen.
Iedereen op een afstand van anderhalve meter houden.
Mensen die thuis moeten gaan werken.
Of misschien wel door de huidige sluiting van hun zaak,
straks niet eens meer hun bedrijf kunnen openen
omdat ze te lang geen inkomsten hadden.
De angst van het ziek kunnen worden en zien dat veel mensen niet
beter worden maar komen te overlijden waarbij het vaak een
eenzaam afscheid is en een te kleine laatste samenkomst.
Hoe moet je dit ooit op een goede manier verwerken?
De angst over hoe deze pandamie zich verder gaat ontwikkelen.
Ouders die ineens schooljuf of meester worden omdat de scholen gesloten zijn.
Niet zo maar gaan en staan waar je wilt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar door deze situatie zie ik ook allerlei bijzonder mooie initiatieven ontstaan.
Aandacht voor de eenzame mensen.
Het snel kunnen handelen om noodsituaties te voorkomen.
Er het beste van proberen te maken.
En zo gebeurt er momenteel nog veel meer goeds.

Afgelopen 2 weken heb ik enorm veel bijgeleerd op ICT gebied.
Ik heb voor het eerst met mijn collega's online vergaderd.
Hoe bijzonder is dat?
Door deze situatie heb ik ontdekt dat een administratieve baan niets voor mij is.
In het onderwijs, met het contact met de kinderen, hun ouders en collega's,
ben ik in mijn element.

Vanmiddag heb ik weer iets leuks gedaan.
Al heel erg lang ben ik lid van het Scrapbookforum en vanmiddag hebben
we via Zoom met 9 dames zitten scrappen en kletsen.
Hoe geweldig is dat?
Nu niemand de deur uitgaat, ontstaan er spontaan dit soort contacten.
Zou dit zonder Corona ook gebeurd zijn?

Ik wens iedereen heel veel sterkte met alles wat over hen heen komt momenteel.

Dit is de kaart die ik vanmiddag gemaakt heb:


Groeten Hanny.


Geen opmerkingen: