Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 7 maart 2020

Een mini album met quotes.

Hallo allemaal.

Het is een heerlijke bezigheid om mini boekjes te maken waarbij mixed media
volop aan bod komt. En dit in combinatie met quotes maakt het nog leuker.

Van  Femke Kokke kreeg ik een aantal Badass stempels met de vraag of ik daar
wat voorbeelden mee wilde maken. En dat heb ik dus gedaan.
Dit mini albumpje ligt straks op de Art Specially in Nijkerk.


De vouwlijnen op deze pagina heb ik gemaakt met een scoringboard.
Het effect van deze lijnen is gaaf.
De grijze "vlek" op deze pagina  heb ik gemaakt door met een stempelkussen oxide inkt
een afdruk op mijn craftsheet te maken. Als je hierbij wat waterdruppels doet, krijg je
als je hier je papier in afdrukt, een mooie achtergrond.


De gestreepte achtergrond is op dezelfde manier gemaakt als de vorige pagina.
Alleen nu heb ik de oxide inkt niet op een craftsheet gedaan, maar op een acryl stempelblok
en hiermee een afdruk gemaakt.
Het is ook leuk om de stempelafdruk te maken in de kleur van het achtergrondpapier.
Op het flapje zie je dat ik dit met de cirkelstempel gedaan heb.


De rechter pagina is een velletje design papier waarop ik gestempeld heb.


De pagina met de cirkels heeft ook weer een achtergrond van oxide inkt.
De achtergrond van deze pagina is net zoals de eerste pagina gemaakt.
De cirkels heb ik gemaakt met een mask van Dutch Doobadoo.


Met Neocolor 2 heb ik een randje in een aantal cirkels van de mask getekend.
Deze getekende rand rand heb ik met een penseel iets vermengd met water.
Hierdoor vloeit de Neocolor 2 mooi uit.
Om de cirkels heen heb ik een stempelrand gezet.
De kleine tekststempels maken deze pagina af. De tekststempel heb ik niet op een acrylblok
gedaan, maar in de hand gehouden tijdens het stempelen. Je krijgt dan een mooie afdruk
voor een achtergrond.


Wat is dit toch een gave stempel.
Deze stempel heb ik ingekleurd met distress inkt.


Het extra strookje middenin deze pagina is een leuk accent en breekt deze pagina.



Ik vind het zo leuk dat je de tekst Whatever direct goed kunt lezen.


Het kleine zonnebrilletje is een stempelafdruk die ik uitgeknipt heb.




En dit is de laatste bladzijde van dit boekje.
De bladzijde is vol gestempeld.
Alleen daar heb ik weer iets overheen geplakt.....

Het was leuk om dit boekje te maken.
De vele quotes die ik verzameld heb afgelopen tijd kwamen hierbij goed van pas.

Mocht je naar de Art Specially gaan, dan wens ik je daar veel plezier.
Mocht je ook dit soort stempels aan willen schaffen, Femke Kokke staat er ook
en verkoopt o.a. de Badass en Masterpiece stempels.


Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: