Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 19 maart 2020

Bloghop nieuwe Noor collectie.

Hallo allemaal.

Vandaag laat het Noor Designteam jullie in deze bloghop zien
wat voor mooie nieuwe collectie er weer is uitgekomen.

 

Toen ik bij het mooie designpapier Violet Dreams het kaartje met deze quote
zag, wist ik direct dat ik hiermee wat wilde gaan maken.
"The future is forward"
Wat zal de toekomst gaan brengen?


Bij deze Art Journal pagina heb ik het Violet Dreams papier gebruikt.
In deze set zitten 8 vellen dubbelzijdig bedrukt papier.
2 Vellen hiervan bevatten voorbedrukte kaartjes.
Het papier is 30,5 x 30,5 cm en van een mooie stevige kwaliteit.

Mijn Art Journal pagina is gemaakt op A4 formaat.


In dit bloghopbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op aquarelpapier heb ik eerst met Brushopoeder een achtergrond gemaakt.
Ik heb hiervoor paarse en grijze Brusho gebruikt.
Brusho is een pigmentpoeder. Door dit poeder met water te vermengen
(met een mini mister) krijg je dit mooie effect.
Omdat ik deze foto genomen heb direct nadat ik het poeder gestrooid heb,
staat de pagina nog iets bol. 


Hierdoor leek het op dat moment nog of de strepen niet strak liepen.
Een nachtje het papier onder een boek leggen of het papier even strijken,
zorgt ervoor dat het papier weer mooi glad wordt.



Met deze mixd up mask Zig zag, distress inkt en een blending tool
heb ik de achtergrond verder afgemaakt.


De nieuwe blauwe frame stans is ook erg leuk om te gebruiken bij mixed media projecten.
Ik heb hierbij aquarelpapier gebruikt dat ik gekleurd heb met oxide inkt.
Hier en daar heb ik wat waterdruppels op de inkt laten vallen om een niet zo'n
egaal effect te krijgen.



Een eerder gemaakt ATC kaartje heb ik opgepimpt met wat paarse accenten
en ook op mijn pagina geplakt.
Sorry, maar op de een of andere manier kan ik het niet laten om dit soort kleine
projectjes iedere keer weer ergens bij te gebruiken....
Het grijze papier met de sterretjes komt uit een oudere Noor papier Dear Santa set.

En toen dacht ik 's avonds, bij lamplicht, dat ik mijn pagina af had.


Maar de volgende ochtend, bij daglicht, zag ik dat ik nog een aantal accenten miste.
En die accenten heb ik toen maar toegevoegd:


Onvoorstelbaar wat die paar accenten die je toevoegt, een groot effect op je pagina kunnen hebben.

In deze bloghop heb je al een paar erg mooie voorbeelden gezien
en er volgen nog veel meer mooie voorbeelden.
Zo leuk om te laten zien dat je met deze nieuwe collectie enorm veel kanten op kunt gaan.

Mocht je kans willen maken op de mooie prijs die aan deze bloghop verbonden is,
laat dan van 19 maart tot en met 21 maart ook onder dit blogbericht een reactie achter.

Voor nog meer mooie voorbeelden met deze nieuwe collectie kun je nu de
bloghop vervolgen bij:


Veel plezier met de verdere bloghop.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Tot een volgende keer, groeten Hanny.


14 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig en wat is dat designpapier mooi!! Groetjes Betha

Lucky L. zei

Alhoewel journaling niet echt mijn ding is, vind ik dit toch wel een prachtige pagina! Geweldig hoe je alles zo mooi gecombineerd hebt. Er is zoveel te zien dat je wel even de tijd moet nemen. Maar het is de moeite waard! Prachtig papier ook!
Groetjes Ingrid

Diny zei

Wow....jij hebt er ook iets heel MOOIS van gemaakt Hanny.
Wat een prachtige kleuren....je kunt er naar blijven kijken....heel erg mooi gedaan!
Groetjes Diny

Christa zei

Oooh wat gaaf Hanny!!! Wat is die pagina leuk geworden zeg!! Super!

Danielle zei

Heel erg mooi, de kleuren vind ik ook echt fantastisch.

Wilma van Bergen zei

Ik ben zelf niet zo van de journaling maar deze is wel echt heel erg mooi. Gr. Wilma

Anita Wiegers zei

Weer heel anders dan wat de andere dames laten zien
Wauw wat gaaf en wat een mooi geheel
Rustig maar ook stoer en romantisch

Cobie zei

Prachtig, er is veel te zien op deze pagina. Knap gedaan.
Groetjes Cobie

Gina zei

Hoe leuk een A4 layout ! Een echt kunstwerk op die manier. Heel mooi gemaakt en leuk dat je de uitleg erbij geeft ! Groetjes, Gina

Sjan zei

Wat een mooie pagina is dat geworden

Monique Sueters zei

Wat mooi Hanny! Schitterend 💖

Hedwig zei

Wat is het mooi papier en pagina het zijn meestal de kleine dingen die het hem doen

Aartje zei

Mooi! En geweldig dat je altijd zo duidelijke uitleg er bij doet.
Groeten, Aartje

Sabine zei

Dank voor de inspiratie dmv de verschillende stappen te laten zien.