Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 30 maart 2020

Een bijzonder paaskastje.

Hallo allemaal.


In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik dit toch wel bijzondere paaskastje gemaakt heb.
Het is een lang blogbericht met veel foto's om te laten zien welke stappen
ik genomen heb om dit kastje te maken.


De basis voor dit kastje is het DDBD kijkkastje van MDF.
De 4 kleine vakjes die rechts in het kastje zitten, heb ik eruit gelaten.


Ik ben begonnen met alles te voorzien van een laagje gesso.



Hierna heb ik het MDF geverfd met de Cadence Hybrid Acrylic verf (H022 brown, H010orange)


Met een schuurpapiertje heb ik de verf weer wat weg gehaald.


Met een mask en structuurpasta heb ik kleine steentjes op het hout gemaakt.


Hierbij heb ik een deel van de mask afgeplakt omdat ik alleen de rijtjes stenen
gebruiken wilde.


Vervolgens heb ik met een blending tool de Cadence Rusty patina aangebracht.
Door dit voorzichtig te doen, kleuren alleen de steentjes
en niet het gehele MDF.


Hier overheen heb ik met een blending tool oxide inkt gedaan.


En toen begon het geklieder.
Met het stempelkussen van de oxide inkt heb ik op mijn craftsheet een afdruk
gemaakt. Hierbij heb ik wat water gedruppeld. Hierna heb ik het MDF
in deze inkt gedoopt. 


Door de inkt te laten lopen op het MDF en te drogen met een heattool
heb ik deze gave ondergrond gekregen.
Let er hierbij wel op dat je de heattool niet te dicht te dicht op het MDF houdt
zodat de heattool wel de warmte kwijt kan.


Voor de achterwand heb ik de Cadence Classical relief paste gemengd met de
mint groene Hybrid Acryli. Door dit met een harde kwast te
tamponeren krijg je een niet gelijkmatig effect van de verf.
Hier en daar heb ik dit iets glanzend gemaakt met de Twin magic aqua van Cadence.


Vervolgens ben ik het kastje aan de binnenkant gaan aankleden.
Ik wilde het een beetje een industriële look geven.


Omdat ik de openingen in de achterwand wilde verbloemen heb ik hier een
verfrommeld blaadje uit een chinees boekje overheen geplakt.
Dit blaadje heb ik met de oxide inkt en verf wat ouder proberen
te maken.

De tandwielen zijn geverfd met de Cadence Rusty Patina Rustique.
Hierin heb ik wat embossingpoeder gestrooid dat ik met
een heattool verhit heb.


De grijsboard tandwielen van Dutch Doobadoo zijn hierbij erg gemakkelijk.




De "kleurenkaart" en het "schapje" van satéprikkers verbloemen de opening in dit paneeltje.
De plaatjes die ik hierbij opgeplakt heb, komen uit een oud boekje over uitvindingen.



Cadence heeft hele gave mosverf. (Yosun moss). 
Dit heb ik aan de buitenkant van het kastje gebruikt.


De grasrand heb ik geverfd met de witte relief paste van Cadence.
Hier overheen heb ik groene verf gedaan.
De grassprietjes zijn getekend met de Derwent Inktense potloden.
Ook de haasjes heb ik ingekleurd met de Inktense potloden.

Laat de Pasen maar komen.....

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: