Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 31 maart 2020

Dutch Doobadoo Mixed Media Challenge #02.

Hallo creatievelingen.

Op de blog van Dutch Doobadoo is een nieuwe Challenge geplaatst.

Bij deze schets worden de Dutch Doobadoo Greyboard letters (art.nr. 492.500.0050) gebruikt.


Met deze schets ben ik aan de gang gegaan.


In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op aquarelpapier heb ik Nuvo shimmer powder
en pigmentpoeder van Blonde Moments gestrooid.
Door water over dit poeder te sprayen ontstaat een mooi effect.


Hier overheen heb ik met een brayer alcoholinkt uitgerold.
Door de alcoholinkt op je craftsheet met een druppel blending solution te mengen,
kun je de inkt met een brayer uitrollen.


Het softboard van Dutch Doobadoo heb ik gekleurd met witte Cadence reliëf pasta,
oxide inkt en de Nuvo shimmer powder. 



De Greyboard letters heb ik geverfd met de Cadence Rusty Patina.
Deze patina heb ik ook gebruikt om te spatten op mijn pagina.


De stempel van de vlinder en de stans van het takje heb ik geverfd
met aquarelverf. De verf op het takje heb ik gedroogd met een heattool.
Het tekststrookje is afkomstig van het nieuwe vel Sticker Art.


En nadat alles met de Dutch Doobadoo gelijmd is op mijn pagina
zag het er dus zo uit:


Hier kun je meer info vinden over deze Challenge.

Wil je meedoen met deze Challenge, dan kun je de gehele maand april
je creatie plaatsen op de facebookpagina van de Dutch Doobadoo
Mixed media groep.
Onder de deelnemers aan deze Challenge wordt random weer een prijswinnaar
voor een mooi DDBD prijzenpakket gekozen. 

Veel plezier met het uitwerken van deze Challenge.

Groeten Hanny.