Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 7 april 2023

Een kaart gemaakt met o.a. de gelli plate en alcoholinkt.

Hallo allemaal.

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik met o.a. de gelli plate en met alcoholinkt gemaakt heb. Dit blijft een favoriete combinatie bij mij. Iedere keer krijg je weer een verrassend mooi resultaat.


Met een mask (mask art stars art.nr. 470.741.004) van Dutch Doobadoo en een gelli plate heb ik een aantal achtergronden gemaakt.
In een eerder blogbericht heb ik al een keer uitgelegd hoe ik dit doe.


In dit blogbericht kun je weer de uitleg vinden hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Dit is de achtergrond die ik met alcoholinkt op de gelli plate gemaakt heb en voor deze kaart gebruikt heb.


Met de Inktense watercolors van Derwent heb ik wat blauw aan de achtergrond toegevoegd.


Daarna heb ik de randen van de kaart een kleur gegeven met Distress inkt. Ook ben ik aan het stempelen gegaan en heb ik over de stempelafdruk embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Hierbij heb ik Distress bruine embossingpoeder en glanzende blauwe embossingpoeder gebruikt.


Dit cluster van washi tape komt erg mooi uit op de kaart.



Op de achtergrond heb ik met Distress inkt en het mask art multi stencil (470.715.129) van Dutch Doobadoo nog meer accenten gemaakt.



De blikvanger op deze kaart is deze Dutch Doobadoo sticker (art.nr. 491.200.003) van de klok. Met Distress inkt heb ik de kleuren van de klok wat intenser gemaakt. De klok heb ik op een stukje craft papier geplakt en daarna het papier rondom gescheurd.


Achter deze sticker zitten een stukje ribbelkarton, afkomstig van een doos en een stukje tule.
Ook de gebruikte tekststicker (art.nr. 491.200.001) is van Dutch Doobadoo.



Deze achtergrond heb ik op een helder blauwe mat van papier geplakt voordat ik dit op een kaart plakte.

Dit was weer mijn inspiratie voor jullie.
Fijne Paasdagen allemaal.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: